Ga naar inhoud

Mijn konijn Doetchie..


Emsaa

Aanbevolen berichten

Hey! Ik heb een vraag over mijn konijn.

Als ik Doetchie (rammetje) in zijn ren laat en ik ga er bij zitten, vindt hij dat niet erg. Maar zodra ik hem aai wordt hij eigenlijk onrustig. Het is een prima beestje, en op schoot is hij zo mak als een lam. Maar ik kán hem gewoon niet oppakken. Mijn vader doet het soms voor mij, maar dit lukt ook niet altijd. Hij begint gewoon op slag te spartelen en vindt het echt niet leuk.

Hoe kan ik hem laten merken dat optillen niet verkeerd is? Ik doe het niet van boven af dus hij denkt ook niet dat ik een roofvogel ben..

Groetjes Emma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen houden gewoon niet van optillen. Dat komt omdat ze prooidieren zijn. Voor hen betekent vier pootjes van de grond "GEVAAR!".

Best kan je gewoon je konijn knuffelen terwijl hij op de grond blijft zitten.

Soms is oppakken noodzakelijk, maar dat doe je dan best zo weinig en zo kort mogelijk. Vertransporteren (van ren naar binnen of omgekeerd bijvoorbeeld) doe je best bvb met een vervoersbox of iets dergelijks, zodat hij het gevoel heeft op de grond te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, dat hij op schoot erg mak is, is waarschijnlijk uit angst, dat hij zich overlevert aan jou. Je geeft zelf aan dat hij onrustig wordt van aaien, wat mij nog meer doet vermoeden dat hij het eigenlijk erg angstaanjagend vindt op schoot.

Je kan best gewoon naast zijn hok gaan liggen en heel geleidelijk aan zijn vertrouwen winnen, op ZIJN ritme, door hem lekkers te geven en te belonen wanneer hij naar je toe komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, dat hij op schoot erg mak is, is waarschijnlijk uit angst, dat hij zich overlevert aan jou. Je geeft zelf aan dat hij onrustig wordt van aaien, wat mij nog meer doet vermoeden dat hij het eigenlijk erg angstaanjagend vindt op schoot.

Je kan best gewoon naast zijn hok gaan liggen en heel geleidelijk aan zijn vertrouwen winnen, op ZIJN ritme, door hem lekkers te geven en te belonen wanneer hij naar je toe komt...

super bedankt :D hier heb ik echt iets aan :).

gr Emma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .