Ga naar inhoud

Nazorg Sterelisatie


littullady

Aanbevolen berichten

Hallo Hallo,

Op dit moment is mijn nijntje bij de DA, hopelijk is nu net de operatie achter de rug!

Ik wilde vragen wat ik precies moet doen qua nazorg, en waar ik verschrikkelijk goed op moet letten bij mijn nijntje.

De kooi is op dit moment leeg, er ligt al een dekentje in en de kruik staat ook al klaar om warmgemaakt te worden!

Van mijn DA heb ik al een zakje Science Recovery gekregen, dit moet ik Lola gaan voeren zodat de darmen blijven werken.

Als iemand hier wat tips heeft wat betreft de nazorg: please help!!

Alvast bedankt,

Mandy en hopelijk strax een gezonde Lola :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat moet je hier nog aan toe voegen? Houd in ieder geval goed in de gaten dat ze eet (ook hooi) en drinkt. Zorg dat je iets in huis hebt waar ze helemaal verzot op is, wil ze niet eten kun je eerst dat proberen voor je aan dwangvoeding begint. Peterselie is goed voor de darmen.

De kruik liefst zo neerleggen dat ze er ook vandaan kan, dus dat ze kan kiezen of ze bij de kruik wil liggen of er vandaan.

Pijnstilling is ook belangrijk, minder pijn betekent dat ze sneller weer zal gaan eten. Maar als je DA al Science Recovery meegeeft, zal hij zeker ook aan pijnstilling denken lijkt me.

Let er op dat ze niet aan de wond/hechting gaat knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat Petra redelijk volledig is geweest...

Wil je echt op alles voorbereid zijn, ingeval ze niet onmiddellijk gaat eten, kan je ook cisaral drops of primperan vragen, dat helpt ook bij de darmwerking. Maar eerst met je DA overleggen natuurlijk. Je kan dat natuurlijk altijd morgenochtend gaan halen als ze nog niet gegeten zou hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeey!!

Allemaal harstikke bedankt!!

Met lola gaat het nu al stukken beter, ze eet alweer kleine beetjes. ze keutelt alweer.

Als ik dr roep reageert ze meteen, pakt dr medicijnen goed!

Dus ik ben helemaal blij!

Bedankt voor jullie reacties.

Dit topic kan weer gesloten worden!!

Liefs Mandy en Lola

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .