Ga naar inhoud

kosten van castratie?


merelvandijke

Aanbevolen berichten

De kosten om een voedster te laten helpen, zullen veel uit een lopen. Bij de een DA zal het duurder zijn dan bij de ander, dit kan bijvoorbeeld komen door de verschillende narcose soorten. Als je de precieze prijs wilt weten, kun je dit misschien het beste bij jou DA vragen? Op je andere vragen, weet ik niet precies antwoord maar er zijn hier genoeg (ervaringrijke) mensen die hier wel antwoord op weten :)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De keuze is altijd moeilijk denk ik. Mijn da raad het wel aan omdat baarmoederkanker toch vaak (steeds vaker) voorkomt. Wij hebben vorig jaar 3 voedsters laten castreren en die zijn er alle 3 goed doorheen gekomen.

De kans dat ze het niet halen zit er altijd in.

Als ik naar onze dames kijk ben ik blij dat ik het gedaan heb want vooral bij Knuffel waren we er nog op tijd bij. Het karakter veranderd niet echt maar ze kunnen wel iets rustiger worden.

Oja, bij ons kost het 150 euro per voedster, inclusief medicijnen en nazorg. (wij kregen iets korting, 350 euro voor 3 voedsters)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in België ook 150 euro betaald. De DA hier zei dat er een kans was van 1/10 dat ze het niet zou halen, mijn DA in B vond dat onzin en dus hebben we haar meegenomen tijdens de kerstvakantie.

Het grootste risico is waarschijnlijk de nazorg achteraf. Als ze in goede gezondheid zijn en je hebt een bekwame DA, is de narcose minder risicovol dan pakweg 5 jaar geleden.

Neem er wel de tijd voor, je moet toch 2 dagen uittrekken voor nazorg, veel slapen doe je dan niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook drie dames laten helpen, de vierde gaat zodra ik het geld bij elkaar heb. Bij mij kost het precies 100 euro, incl. pijnstillers.

Bij mij is het alledrie heel goed gegaan, alleen Saartje had wat meer moeite om weer te gaan eten, maar de andere twee dames gingen eigenlijk redelijk snel weer eten en drinken. Na 2 dagen ging het zo goed met ze dat ze hun binnenhok begonnen af te breken. Toen heb ik ze weer buiten gezet, heel goed in de gaten gehouden en het ging prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

En hoe zit dat als je een mannetje wil laten castreren? (alvast voorbereiden voor in de toekomst denk ik dan maar)...

Lijkt me wel beetje spannend..nu ik ook lees van overlevingskansen en weet ik het wat, word ik bijna bang :bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .