Ga naar inhoud

Castratie


Daantje

Aanbevolen berichten

Nou het is eindelijk dan zover ik heb vandaag een afspraak bij de dierenarts gemaakt om mijn (ram)konijn te laten castreren, volgende week donderdag is het zover. hij kan dan 3 weken later aan mijn andere (voedster)konijn gekoppeld worden. Ik vind het wel eng, maar mijn vader brengt hem

´s Ochtends weg om 8 uur en we mogen hem om 4 uur weer halen.

Heeft iemand nog tips voor voor de operatie en voor na de operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij adviseren altijd 6 weken te wachten na de castratie om hem bij een voedster te zetten.. Ik weet niet of hij buiten komt maar na de castratie zou ik hem even een nachtje warm binnen houden ivm de narcose. En vraag even na of ze wel anti sedan na de operatie geven, ik weet dat ze dit niet altijd standaard doen, dus vraag hier eventueel om zodat ie zo snel mogelijk weer bij komt.

gr. dor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij adviseren altijd 6 weken te wachten na de castratie om hem bij een voedster te zetten.. Ik weet niet of hij buiten komt maar na de castratie zou ik hem even een nachtje warm binnen houden ivm de narcose. En vraag even na of ze wel anti sedan na de operatie geven, ik weet dat ze dit niet altijd standaard doen, dus vraag hier eventueel om zodat ie zo snel mogelijk weer bij komt.

gr. dor

Die 6 weken is eigenlijk al achterhaald... maar er is idd nog steeds geen wetenschappelijk onderzoek naar de tijd waarin zaadcellen in het lichaam kunnen overleven. Algemeen zeggen we nu 2-3 weken, maar sommige DA'en zeggen na een paar dagen ok, vermits zuurtegraad urine zaadcellen doodt. Misschien zit jij wel op de juiste plaats om dat een echt na te gaan en na te vragen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb billy ook laten castreren een maandje geleden. Heb hem toen ook op een handdoek gezet omdat'k bang had dat het stro heb ging prikken. Hij was de eerste dag een beetje suf en hij wou niet onmiddelijk eten en drinken, was toen ook beetje in paniek, maar na de eerste nacht ging ie al terug eten en drinken en nu is het een overvrolijk rammetje ihi

xxx Sofie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Maar als je alles doet zoals het je hier verteld wordt, is dat al het halve werk ;)

Heb billy ook laten castreren een maandje geleden. Heb hem toen ook op een handdoek gezet omdat'k bang had dat het stro heb ging prikken. Hij was de eerste dag een beetje suf en hij wou niet onmiddelijk eten en drinken, was toen ook beetje in paniek, maar na de eerste nacht ging ie al terug eten en drinken en nu is het een overvrolijk rammetje ihi

xxx Sofie

Da's nou een goed voorbeeld van een castratie volgens het boekje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .