Ga naar inhoud

Niet eten uit de hooiruif


linsss

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijnen smijten hun bak waar het hooi in zit door hun hok, en normaal zou dat niet zo erg zijn omdat ik hem gewoon weer rechtzette, maar nu moesten we vorige week 2 daagjes weg dus heb ik een hooiruif gekocht zodat ze niet zonder hooi zouden zitten. Ze hebben toen bijna geen hooi gegeten, nu ook nog steeds niet, een paar dagen later. Ze krabben er wel aan om het hooi eruit te krijgen, eten dan 2 sprietjes en doen er weer niets mee. Als ik de bak neerzet eten ze veel meer hooi.

Komen ze nu tekort? Snappen ze de hooiruif niet en kan ik beter weer de bak neerzetten, of moet ik volhouden?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij je konijnen 2 dagen alleen gelaten met hooi? Of is er iemand gekomen om hen eten te geven en vers hooi?

Ik heb ze niet 2 dagen alleen gelaten met hooi. 2 dagen was overdreven. Vrijdag laat in de middag zijn we weggegaan en de dag erop waren we er savonds weer, en het is heus niet zo dat ze alleen hooi tot hun beschikking hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah... ok... ik begreep het even niet hoor :lol:

En ben je helemaal zeker dat ze er niet van gegeten hebben dan? want je hebt waarschijnlijk een hele grote hoeveelheid gelaten?

Ik merk hier dat als ik de hooiruif vol steek, dat er precies nooit iets uit is en ze minder eten. Als ik er kleine beetjes in doe, eten ze altijd alles op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar haal je dan wel iedere dag het overgebleven hooi eruit en nieuw hooi erin? Want als het al wat langer ligt vinden ze het vaak veel minder aantrekkelijk. Dat kan al zijn na 1 dag. En als ik er dan nieuw hooi in doe beginnen ze meteen te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt het hooi het beste gegeten, als hij er tegelijkertijd boven op kan zitten. Ik heb wel eens een hooibal geprobeerd, maar het is net alsof hij dan niet door heeft dat er hooi in zit terwijl hij het er wel allemaal uit trekt. Vers hooi is natuurlijk het lekkerst, dus hij krijgt hier in ieder geval 's ochtends en 's avonds een dot..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .