Ga naar inhoud

Gewicht!!!


Snuitje68

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Jullie weten dat ik met snuitje bij de dierenarts ben geweest op 28-2-'08.

Daar is hij gewogen en toen gaf de weegschaal 1 kilo aan...Nu heb ik thuis een keukenweegschaal en heb hem met behulp van een kom gewogen tot mijn verbazing geeft hij nu 870gram aan.....Hij is inmiddels 10 weken en ik ben bang dat hij te licht is.Is dit zo???En wat kan ik ertegen doen???Hij krijgt 60gram biks per dag (wel verdeeld wat hij eet alles in 1x op)hij heeft onbeperkt hooi en ik ben aan het oefenen met groen.En genoeg drinkwater...Nu moet ik wel zeggen dat heeft heel veel heeft gekeuteld maar dat is nu ook stukken minder Ik vind zeld dat hij er beter en wat flinker uit ziet dan voorheen.

Ik hoop op snelle reacties en info....Wat moet ik doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, volgens mij geeft een keukenweegschaal ook een heel ander gewicht aan dan de weegschaal bij de dierenarts! Toen ik bij de DA was geweest woog mijn konijn ineens 3.8 kilo, terwijl hij een paar weken daarvoor bij mij 2.8 woog. Of hij moet grandioos gegroeid zijn volgens mij.

Als je gewoon genoeg biks geef (wat je volgens mij geeft), genoeg hooi e.d. dan kun je verder ook niet veel meer doen. Dan groeit hij vanzelf.

Alleen moet je wel iets doen als hij echt TE licht blijkt te zijn, maar ik weet niet genoeg van konijnen af om gewichten in te schatten. Anyone else?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt van die konijnenweegschalen, maar die kosten volgens mij iets van €50...

Ik heb het geluk dat die van mij zo zwaar is dat ie op de personenweegschaal kan, hoewel ik alleen in het begin (bezorgde konijnenmoeder als ik was) hem woog. Nu al een aantal maanden niet gedaan, hij krijgt goed te eten en hij groeit dus ik geloof het wel.

Je kunt nu ook gewoon weten dat jouw keukenweegschaal het niet precies meet, ervan uit gaan dat het nu goed zit en het gewicht van 870gr als basis aanhouden. Dan weeg je hem gewoon iedere week ofzo en zie je ook of hij groeit.

Of je moet een weegschaal van €50 aan gaan schaffen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hou ik inderdaad 870gram als basis aan en dan weeg ik hem elke week...Hij ziet er echt super uit dus ik denk niet dat hij iets te kort komt hihihi.schrok alleen een beetje omdat het bij de da 1 kilo was en toen was hij er slechter aan toe dan nu.....Nu is hij echt levendig.hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .