Ga naar inhoud

Gedroogde appel en banaan..


Snuitje68

Aanbevolen berichten

Hallo :$

Ik heb ik de winkel gedroogde appel en bananen schijfjes gekocht van vitakraft.

Hier is snuitje dol op (toch iets gevonden wat hij wel lekker vind )

Hier krijgt hij 1x per week een beetje van 1 schijfje banaan klein gemaakt en 'n paar stukjes appel.

Nu is mijn vraag hoe denken jullie hierover??:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit toch wel wat suiker in, dus beter is iets van verse groenten of kruiden. Mijn konijnen, eigenlijk 1 ervan was ook altijd heel moeilijk daarmee. Gewoon wat verschillende soorten blijven proberen, je vind vanzelf iets wat GEZOND en lekker voor ze is. Heb je al verse basilicum geprobeerd? Zijn ze hier helemaal wild van. Wortelloof doet het ook altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig blijven proberen en echt geen ongezonde "snoepgoed" kopen bij de dierenwinkel.

Dat komt echt niet ten goede aan de gezondheid van je konijn!

Probeer idd diverse kruiden/groente te geven, selderij, wortelloof en andijvie kan je ook nog proberen. Soms is het gewoon wennen, als ze geen groente gewend zijn........ rustig opbouwen is hierbij dus ook van belang.

En wilgentakken is mn ram ook dol op net als kruidenhooi.

Als traktatie kan je dan een klein stukje fruit doen, maar ook met mate vanwege de suikers.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik in je snoep toppic ook al aangaf... is het veel lekkerder om vers fruti te geven! maar fruit behoord niet tot het standaard menu van een konijn maar is lekker als lekkernijtje voor een keertje....

aan een partje appel kunnen ze lekker kabbelen en van banaan gaan veel konijnen echt lekker smakken!

maar wat het groen beyreft zou ik eens beginnen met 1 groen soort tegelijk!

als snuitje daar aan gewend is geef je er een andere soort bij...

zo bouw je het rustig en langzaam op!

geduld hebben hoort ook hier even bij! mijn konijn moesten er in t begin ook goed aan wennen....

en als je ziet wat ze nu eten... ze krijgen hier een hondenvoerbak bomvol aan groen voor twee dwergjes op een dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook wel dat ik geduld moet hebben en dat heb ik ook wel hoor :) Ik heb ook al vaker gezegt dat ik met groen wil beginnen t is aleen de onzekerheid of zijn lichaampje er ook wel tegen kan want ik wil mijn nijntje niet meer ziek hebben snappie!!!!!En ik weet ook dat als ik ermee begin dat ik in de grote van een postzegel moet beginnen en ook de ontlasting in de gate moet houden en das dat goed is dat ik de dag erna het dubbele kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .