Ga naar inhoud

Hooi


Danja

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik geef mijn nijn altijd kruidenhooi van vitakraft, maar nou heb ik het idee dat het van samenstelling veranderd is ofzo.Ik heb laatst een nieuwe zak gekocht en die zit ten eerste veel voller, het hooi lijkt veel langer en is groffer, en het ruikt ook anders en het voelt anders aan. Normaal is het ook luchtiger.En nou gaf ik haar gisteravond nieuw hooi en toen viel me opeens op dat er kleine gedroogde bloemetjes inzitten terwijl ik de smaak brandnetel heb.Ik dacht, misschien zit er per ongeluk paardebloem in, maar die bloemen zijn volgens mij veel groter. Heeft iemand anders dit ook? En denken jullie dat het kwaad kan als ze die bloemetjes opeet? Misschien dat die bloemetjes er per ongeluk in zijn gekomen.Ze eet nu trouwens ook bijna geen hooi meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschine hebben ze een productie foutje gemaakt... dat ze het hooi in de verkeerder zak gestopt hebben??

ik heb nog even naar mijn eigen zakken gelkeken voor je.... ik heb hier ook allerlei smaken van vitakraft liggen... maar in min brandnetel zitten idd ook geen bloemetjes...

als je de bloemtjes niet herkent als zijnde paardenbloem dan zou ik het niet geven....

dat ze het (even) niet eet.... kan ook liggen aan de verandering....

maar dat het hooi langer is is egenlijk alleen maar goed! kwalitatief goed hooi bestaat uit lange sprieten.. en is groen van kleur!

at ze voorhgeen wel altijd goed hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zat ik ook aan te denken, in de verkeerde zak..Ze had een poosje geleden een aantal dagen dat ze weinig hooi at, maar verder eet ze normaal wel goed hooi. Zou inderdaad wel aan de verandering kunnen liggen, ze is sowieso kieskeurig. Ze lust alleen brandnetel hooi.Heb ook nog pepermunt liggen maar dat raakt ze niet eens aan. Maar die bloemetje vind ik inderdaad dubieus..Het probleem is wel dat als ik haar dit hooi niet geef(waar ze teniminste IETS van eet), moet ik haar pepermunt geven en dat wil ze ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zpou toch te erg voor woorden zijn als er in hooi iets zou zitten wat een konijn helemaal niet mag hebben he.... jeutje...

maar als je het niet vertrouwd... dan zou ik het niet geven! misschien kun er een bloemtje uitvissen en eens op de foto zetten?

en als je morgen ander hooi gaat halen zou ik de zak mee naar de winkel nemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danja, toen ik gister bij de dierenwinkel was zag ik die zakken ook staan....heb gevraagd wat er nieuw aan is en die man zei dat in de meeste soorten hooi tegenwoordig bloemen zitten...ik zag soort oranje bloemen en die van jouw foto.. Diego wil er echt niets van weten ook niet als het nat is. heb nu al 4 soorten liggen (maar gelukkig eten de andere het wel met smaak op) voor hem heb ik het ideale hooi nog niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danja, toen ik gister bij de dierenwinkel was zag ik die zakken ook staan....heb gevraagd wat er nieuw aan is en die man zei dat in de meeste soorten hooi tegenwoordig bloemen zitten...ik zag soort oranje bloemen en die van jouw foto.. Diego wil er echt niets van weten ook niet als het nat is. heb nu al 4 soorten liggen (maar gelukkig eten de andere het wel met smaak op) voor hem heb ik het ideale hooi nog niet gevonden.

De jouwe is dus ook al zo'n kieskeurig beestje:p.. Maar de samenstelling is dus toch ook veranderd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij krijgen ook altij kruidenhooi van Vitakraft. Iedere keer een ander smaakje. Ik heb deze keer de brandnetel gekocht maar hier vinden ze het niet echt geweldig. Ik persoonlijk vind het hooi ook slecht. Heel grof en heel stug. Maandag toch maar ff andere hooi halen.

P.s.: geen bloemetjes in de zak hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn brandnetel hooi ook geen bloemtjes hier... in geen enkele smaak van vitakraft overigens(uitgezonderd het paardenbloem hooi uiteraard).

maar in de zak kamille hooi heb i die bloemtjes wel terug gevonden!

ik heb nu trouwens een nieuwe zak.. is niet van vitakraftmaar het word verslonden bij de vleet... wortelhooi... hooi met hele kleine stukjes wortel erdoorheen! ze vinden het geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor het kijken!

Ik vind het hooi van vitakraft ook heel grof, en ook groffer dan eerst.

Dat wortel hooi ben ik ook heel benieuwd naar!Ik denk dat mijn kieskeurige nijn dat misschien wel lekker zal vinden!Van welk merk is het en waar koop je het?

Ik zal ook nog eens verder gaan rondkijken naar ander goed hooi.Ik had laatst uit nood hooi gekocht van de supermarkt, mijn vriend zou snel vlak voor sluitingstijd nog even hooi halen, alleen hij nam de "verkeerde"smaak mee want mevrouw lustte het niet, maar ik heb haar dat hooi niet eens gegeven, het zag er oud uit, heel kort, wel fijn, maar zat ook veel stof in, en het rook ook helemaal niet lekker.Volgens mij was dat ook niet goed.Heeft iemand nog aanraders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpenweidehooi van vitakraft. Dat vinden ze hier het lekkerst tot nu toe. Is alleen lastig aan te komen (hier in de buurt tenminste). Ik koop het altijd bij Jumper (soms hebben ze het niet maar kan het besteld worden). Onze zijn ook vrij lastig met hooi maar nu was ons hooi op, en dat komt dinsdag pas weer binnen, dus heb ik nu bergweidehooi van Puik. Dat eten ze tot nu ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wortelhooi koop ik bij de aveve en kost geloof ik maar 2 euro per zak!! ze zijn er wild op!!

ik zal morgen eens kijken naar het merk! jullie horen het van me!

@ danja.... Misschien kun je eens hooi van een heel ander merk proberen... of rosebottel hooi... dat vinden ze hier ook wel lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze echt Alpenweide hooi :lol: , meegebracht uit Zermatt en dat bevalt goed. Ik wissel wel wat af met hooi dat uit B meegebracht wordt. Altijd van het merk De witte molen. Met rozeblaadjes en met stukjes wortel.

Ik heb 1 keer hooi van vitacraft gekocht en nooit meer, ik vond het vochtig en stoffig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal binnenkort is gaan "hooishoppen", nieuwe dingen uitproberen dus:)

Uit gemak ga ik vaak naar de dierenwinkel in het winkelcentrum bij mijn huis en daar hebben ze niet zo'n breed assortiment, maar er zitten er sowieso 3 in de stad en iig 2 tuincentra, dus het moet lukken. Aveve ken ik niet, maar wellicht hebben ze het merk wel bij andere winkels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .