Ga naar inhoud

Bo zindelijk maken buiten de kooi!


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Hoi

Nu mijn nijnen gezellig samen zitten (eindelijk!) heb ik nog even een vraagje. Bo is buiten de kooi absoluut niet zindelijk. Ze poept door de hele kamer heen, ik kan echt iedere dag 3x stofzuigen.....Nu is dat niet zo erg want die keutels zijn wel op te vegen, maar ze plast de laatste tijd ook veel. We hebben een parket vloer en die gaat er dus nu helemaal aan.

We hebben onze nijnen in de keuken gekoppeld, die ruimte is dus nu bekend voor Bo. En daar plast ze dus ook veel op de vloer. Gelukkig zijn dat plavuizen.

De mat bij de achterdeur zullen we wel moeten vervangen tegen die tijd, omdat ze die helemaal onder geplast heeft. Dat vind ik niet zo erg maar mijn houten vloer dus wel!

We hebben nu een hoektoilet neergezet in de kamer op het plekje waar ze het meeste zitten samen. En maar trouw steeds alle keutels erin gooien. Maar ze snapt het niet echt....

Wat kan ik er aan doen om haar op het toilet te laten plassen, of in de kooi?

Snickers heeft namelijk vanaf het begin alles in zijn kooi gedaan, die heeft nooit één eutel of plasje buiten zijn hok laten vallen (daar hebben we denk ik mazzel mee gehad :$) Moet ik ook de plasjes in de hoektoilet gooien? dwz het keukenrol waarmee ik het oppoets?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ze zeggen dat je dat moet doen en dat stug blijven volhouden!!chico deed dat ook heel erg maar sinds ik zijn wc in zijn plashoek heb gezet is het over met dweilen!!het moet niet te ver staan bij ze!die van ons durven niet op de vloer dus die blijven alleen op het kleed ideaal natuurlijk!

en misschien belonen met iets als je ziet dat ie er netjes op gaat zitten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de kooi gaat het ook prima hoor!

Het is alleen daarbuiten! Ik wil mijn nijnen zoveel mogelijk vrijheid geven dus ze zijn als ik thuis ben altijd los. Tja en Bo is nog een jong meisje....en die snapt het nog niet zo goed....

Het belonen als ze erop zit probeer ik wel maar meestal als je dan iets wilt gheven, dan is ze al weer weggerend hahaha dus dat werkt ook niet echt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clicquot is ook pas na haar castratie zindelijk geworden...

Wat ook nog wel een helpt is om ze in het begin een paar dagen minder plaats te geven. Konijnen liggen graag proper en nu heeft ze plaats genoeg om proper te liggen omdat ze zoveel ruimte heeft. Je kan ze dus misschien eens een week gewoon kleiner opsluiten ,zodat ze in die kleine ruimte hun toilethoek kunnen maken. Kan is groot dat eens dat ze daarna meer ruimte heeft, ze toch weer teruggaat naar die plek...

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo is verder niet gesteriliseerd of zo....eerst zat ze in een binnenkooi van plastic, sinds kort zit ze bij snickers in een grote buitenkooi (die binnen staat). Ik ben nu heel consequent alle keutels in de hoektoilet aan het gooien en de plas ruim ik meteen op. Het nadeel van die plas is dat het echt meteen vlekken in je parket geeft die ik er gewoon niet meer uit krijg. Snickers heeft dit gelukkig nooit gedaan maar Bo is des te erger....

Het kleiner maken van de ruimte vind ik wel moeilijk omdat ze in de kooi natuurlijk al minder ruimte heeft....en als ze dan los mag wil ik haar niet te veel beperken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

afwasbak is zeker een idee....we waren haar net kwijt...ik was echt in alle staten...zat ze onder de tafel in de krantenbak...ze kwam er met haar koppie niet bovenuit...ze zit daar heel graag in, misschien als ik zo'n zelfde grote bak koop dat ze dat als toilet kan zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

afwasbak is zeker een idee....we waren haar net kwijt...ik was echt in alle staten...zat ze onder de tafel in de krantenbak...ze kwam er met haar koppie niet bovenuit...ze zit daar heel graag in, misschien als ik zo'n zelfde grote bak koop dat ze dat als toilet kan zien

Hopen, dat ze dan natuurlijk niet ook de krantenbak als toilet gaat zien :baby:..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .