Ga naar inhoud

kan een konijn verstopt raken van haren?


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Hoi

Mijn ene nijn is zo verschrikkelijk in de rui dat ik gisteren keutels vond die aan elkaar geplakt zaten met haren. Hij wast en likt zich natuurlijk maar volgens mij neemt hij nu veel haren daardoor mee naar binnen....

Hij eet en drinkt normaal en keutelt ook goed. Maar ik zie dus nu veel haren in zijn keutels. Hij is overigens kortharig.

Is daar iets aan de te doen? Of kan dat geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ja een konijn kan inderdaad een verstopping krijgen van haren.

Bij ons zien we over het algemeen dat de keutels dan kleiner worden.

We halen meestal een verse ananas, en doen een beetje sap door het drinkwater.

Hierna is het meestal voor een tijdje opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd!! door de haren die ze oplikken kunnen konijnen last krijgen van haarbal verstoppingen!

vooraleer dit het geval is kun je haren terugvinden in de ontlasting en is het tijd om er iets aan te doen!

je kunt dit idd zoals sander al schreef oplossen door het sap van een VERSE ananas aan je konijn te geven!

is het een vaak teruygkerend probleem... dan kun je eventueel ook prozyme gaan gebruiken eens ind e zoveel tijd.

dat is een poeder dat gemaakt is uit het het extract uit ananasstelen. en dit spul lost het voedsel rond de haren op en zorgt er zo voor dat de doorgang weer open is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Mijn ene nijn is zo verschrikkelijk in de rui dat ik gisteren keutels vond die aan elkaar geplakt zaten met haren. Hij wast en likt zich natuurlijk maar volgens mij neemt hij nu veel haren daardoor mee naar binnen....

Hij eet en drinkt normaal en keutelt ook goed. Maar ik zie dus nu veel haren in zijn keutels. Hij is overigens kortharig.

Is daar iets aan de te doen? Of kan dat geen kwaad?

Is dat dezelfde die een gasaanval had vorige week???

Want dan zou die eventueel door die haren veroorzaakt kunnen zijn in combinatie met de stress... en is stress niet de hoofdoorzaak geweest...

Als zich veel haren samenstapelen in de darm en het voedsel kan niet goed meer doorschuiven, gaat het voedsel in de maag gisten en krijg je dus gas in de maag. Dat kan alleen opgelost worden door eerst de verstopping aan te pakken en daar is een antigasmiddel alleen dus niet voldoende (was mijn grote schrik zondag)

Gewoon gas in de darmen zijn kleine gasbelletjes veroorzaakt dr stress of gistende groenten in de darm. Een antigasmiddel maakt van al die kleine belletjes, 1 grote bel, zodat die zich makkelijker via de darm naar buiten kan bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

caroline het was idd het konijn van mij wat vorige week die gasophoping had. Maar omdat ik deze keutels vond na de koppeling weet ik dus niet van welke twee het was. Ik zag ineens twee ronde keutels aan elkaar liggen, ze zaten aan elkaar vast dmv wat haren, het leken zwarte haren van snickers.

vandaag was alles weer goed trouwens, geen haren meer gezien. Ik borstel ze nu ook iedere avond en als ik ze aai neem ik zoveel mogelijk losse haren met mijn vingers mee.

Heb trouwens foto's van na de koppeling in mijn album gezet!! Erg grappigh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .