Ga naar inhoud

niezen na likken


jaspurtje

Aanbevolen berichten

ik heb gisteren een konijntje gekocht.

Als ze haar hooi eet of als ze zichzelf likt, moet ze daarna niezen. volgens mij is haar neusje wel droog. ze eet erg veel en drinkt ook erg veel. als ik haar los laat gaat ze overal alles bekijken en besnuffelen.

Is dit niezen erg of kan het geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het niezen kan een soort van allergische reactie zijn op bijvoorbeeld haar bodembedekking.

waar zit je konijntje op?

als je konijn snot aan zijn neus heeft is het een andere oorzaak en dier je er beslist mee naar de dierenarts te gaan!

maar aan je verhaal te lezen is hij wel levendig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

alsd ze alleen niest bij t eten en likken moet er een andere oorzaak zijn en moet je idd toch even langs de dierenarts!

het kan natuurlijk ook het begin van iets zijn dat door tijdig in grijpen verder voorkomen of genezen kan worden!!

succes!! hopud je ons op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hebben we weer zoiets van antibiotica...het zou slim van je zijn als je eens op internet gaat kijken waar de antibiotica voor bedoeld is...of de bijsluiter eens goed doorlezen....anders maak je je nijn dadelijk nog zieker dan dat ie misschien is.

Konijnen hebben wel degelijk bij bepaalde aandoneingen antibiotica nodig!

bij dit konijn vind ik het ook niet vreemd waarom het konijn antibiotica heeft gekregen!

daarbij kun je de AB wel googlen maar zul je lang niet elke ziekte vinden waarvoor de ab bedoeld is. vaak vind je enkel de bacterie die de ab zou kunnen aanpakken.

maar als je een goede dierenarts hebt moet je daarvan uitgaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat snap ik uiteraard dat je door je eigen ervaring geschrokken bent... maar het is echt niet zo uitzonderlijk dat een konijn wel eens antibiotica krijgt.

en dit is natuurlijk een heel ander verhaal....

er zat verder ook geen kwade bedoeling naar jou toe bij... maar we moeten voorkomen dat mensen die meelezen stralks denken dat antibiotica altijd slecht is voor een konijn, want dat is niet zo. in sommoige gevallen is het gewoon nodig.. en kom je er niet onderuit.

antibiotica heeft zeker ook zijn nadelen... het makt niet allen de "slechte"bacterien kapot... maar ook de goede...

dat neemt niet weg dat je, zoals jij al schreef, altijd na moet vragen wat je geeft en waarom je het moet geven. vaak kun je als "leek"toch niet altijd uit een bijslsuiter halen of het wel of niet geschikt is specifiek voor het konijn.

nogmaals... het was niet op jou persoonlijk gericht maar als aanvulling op de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben vandaag ook bij de dierenarts geweest en mijn konijntje heeft ook last van niezen. De dierenarts zij dat het misschien aan het hooi lag. Ik moest t hooi een dag van te voren effe laten weken in water en een daarna uitwringen en laten drogen. Misschien kun je dit beter eerst proberen voordat je met antibiotica begint. Succes!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .