Ga naar inhoud

Hoeveel voeding???


Snuitje68

Aanbevolen berichten

Het gemiddelde gewicht van een volwassen NHD is rond de 1500 gram, geloof ik. Dus dat zou betekenen dat hij rond de 35/40 gram biks per dag mag. Maar omdat hij nog zo jong is mag hij 'onbeperkt', als hij z'n blinde darm keutels nog maar op eet en z'n hooi ed. (Als ik het goed heb..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gesproken is het idd 25 tot 30 gram biks per kg uitgaande van het volwassen gewicht.

je schrijft een NHD te hebben. in je andere verhaal las ik dat je je nijntje gered hebt ut de dierenwinkel!

in de dierenwinkel worden veel nijnen als zijnde NHD verkocht. in de praktijk blijkt vaak dat deze konijnen vaak groter worden en vaak een gewicht van 2 tot 2.5 kilo bereiken!

een echte ras ngd zal idd een gewicht hebben van rond de 1500 gr.

ik zou zeggen plaats eens een foto! waarschijnlijk kun je dan wel verder geholpen worden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het anders gedaan......als jullie op mijn foto klikken krijgen jullie een andere foto te zien die groter is en waar hij duidelijk op staat.dan zijn jullie op mijn profiel....ik hoop dat mij iemand kan vertellen hoeveel voeding hij nou echt nodig heeft want ik kom er geen wijs meer uit :s

En hoe groot hij ongeveer word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga met Bunny ranch chanty mee!

60 gram is ruim voldoende voor een groeiend konijn!

ga je werkelijk onbeperkt biks geven zul je zien dat je konijn geneigd is het hooi te laten en is de kans groter dat hij zijn blindedarm keutels zal laten liggen.

hooi is nu net het belangrijkste onderdeel van het konijnen menu!

blindedarm keutels zijn de trosjes keutels die je hierboven op de foto ziet staan. deze keutels bevatten voedingsstoffen die door et konijn niet meer opgenomen konden worden.

hij poept die dan in deze vorm uit en eet ze rechtstreeks vanuit zijn kontje weer op.

zo krijgt ie alsnog de benodigde voedingsstoffen en vitamines toch weer binnen!

het is dus uitermate belangrijk dat hij deze keuteltjes op eet!

als je konijn straks van de diarree af is kun je langzaam en voorzichtig aan ook beginnen met het opbouwen van groenvoer!

ook dient je konijn onberperkt hooi tot zijn beschikking te hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hoi hoi

ik heb zinds vrijdag een konijntje en vos konijntje

Ik hab al veel konijnn gehad, maar die aten allemaal al hun voer op.

Elmo zoekt de lekere stukjes er uit en laat zijn biks staan. Ik geef hem nu nog gemengd voer omdat hij dat kreeg in de dieren winkel en ik hem niet in eens op ander voer wil zetten, maar hoe wend hij er ooit aan als hij dat niet op eet???

ps hoe kan ik een foto toe voegen van mijn konijntje ???

groetje michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon geleidelijk aan over gaan op een biks korrel. biks bestaat uit enkel die bruine staafjes alleen!

een foto toevoegen kun je doen door een digitaal fotoalbum aan te maken op bijvoorbeeld Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! .

daar upload je je foto's vanaf je computer. eenmaal daar geupload doe je knippen plakken onderin dit tekst vak en dan staat je foto er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hij in de groei is mag hij bijna onbeperkt eten, maar als hij bijna uit gegeroeit is of dik begint te worden weeg ik hem en dan hangt het daar van af

Maar voorlopig onbeperkt zowel hooi stro als konijnen voer,

wat nu gemengd is maar langzaam veranderd in biks groen voer krijgt hij over een maand ongeveer om hem niet in eens allemal verschillend voer tegeven en ook dat laat ik langzaam wennen

en hoeveel hij krijgt per kilo moet ik ff opzoeken heb ik in een boek staan

Elmo en michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

want mijn vorige konijn werd verkocht als zijnde NHD maar bleek een frans hangoor te zijn.. hoe bedoel je onprofessionele medewerkers..

Ligt dan niet alleen aan de medewerkers denk ik. Mijn franse hangoor is pas elf weken en nu al twee keer zo groot als mijn dwerg hangoor. Dus dat had al bij aankoop duidelijk moeten zijn dat het geen dwergje was. Maar is het wel een franse hangoor? Of gewoon een middelgrote hangoor zoals ze in de meeste dierenwinkels verkocht worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .