Ga naar inhoud

Zindelijk houden


lianne

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met mijn terrornijn?

ik ben inmiddels al een maand of wat geleden begonnen met een wc-tje voor in zijn hok. Telkens keuteltjes erin gelegd, op een gegeven moment snapte meneer het. Na een paar weken stond zijn hoofd er niet meer naar en begon hij weer in de andere hoek van het hok te poepen... Dus keutels weer netjes in het bakje gegooid, en hij kreeg er weer zin in en ging netjes op de bak. Het gaat de eene week goed, en de andere week dus weer niet... Inmiddels is het weer zover dat hij wéér structureel de hoek naast de wcbak verkiest, en zijn wcbak alleen gebruikt om zijn speeltjes in en uit te gooien. Ik begin er inmiddels een beetje moedeloos van te raken, iemand anders nog tips?

Ik gebruik zowiezo een andere "vulling" in het toiletje dan in de rest van het hok om het onderscheid tussen beide voor hem ook duidelijk te houden, dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha een terrornijn!! ik moet eteen aan die van mij denken.... die is net zo!!

wat betreft de zindelijkheid... denk ik dat je alles doet wat e kunt doen...

stug volhouden en de langste adem hebben.. ieder keuteltje er weer in terug deponeren...

andere vullign heb je al,.. dus das ook prima..

wat ok wel een helpt is al sje het hok ververst om dan wat bodembedekking van de plek waar e zijn behoeftes altijd doet in het toiletje te scheppen en daaroverheen weer wat vulling voor het toiletje.. zo kotm zijn geur daar toch in terrecht en begrijpt ie de hint misschien weer....

hier is het overigens hetzelfde verhaal... laatst waren ze na 8 maanden eindelijk zindelijk... en nu ligt er toch ook wee meer naast dan wat anders....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van de vulling overscheppen doe ik altijd, maar dat snapt hij niet. Ik hoop dat het ooit nog eens goed gaat lukken.

Tsja, terrorkonijn. Hij is de titel inmiddels meer dan waard na alles wat meneer heeft uitgehaald. Mij pesten is zijn levensdoel geworden geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha terrorkonijn:lol:. Ik ken mensen en die hebben een keer op Binkie mijn vorige konijn gepast en die noemden hun konijn ook terrorkonijn en die was de titel ook meer dan waardig:lol:.. Wat je ook nog kunt proberen is geen bodembedekkimg in het hok doen, behalve in een grote plasbak. Dat heb ik met Moos ook gedaan boven en beneden een plasbak en toen snapte hij het en was het natuurlijk voor hem ook prettiger ipv je hok echt natplassen.(Verder had hij een kleedje in het hok) ik weet niet of je nijn in een kooi of een hok zit maar als je een plastic ondergrond te glad vindt kun je er ook alleen wat kranten onderleggen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .