Ga naar inhoud

Ananas


Sammy1

Aanbevolen berichten

Omdat de konijnen zo erg verharen en vooral Sammy gauw last heeft van verstoppingen wil ik ze ananassap geven. In een bakje ljikt me niet zo'n goed idee. Die 2 kennende wordt dat een plakboel en zit het sap overal behalve in hun buikjes.

Dus ik had het sap door een zeefje gehaald zodat er geen vruchtvlees meer in zat en met water vermengd voor in de drinkflesjes. Maar toch raakten de flesjes verstopt, snap er helemaal niks van. Misschien dat het sap plakt?

Heeft iemand een ander idee? En mogen ze ook gewoon wat stukjes van de ananas zelf? Helpt dat ook tegen haarballen? Dat zou iig een stukmakkelijker zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eens op zoek naar info mbt prozyme en kwam toen uit bij een site mbt paarden, daar wordt het blijkbaar ook gebruikt (logisch, spijsvertering is vergelijkbaar)

Van de DA hier had ik toen ook een zakje poeder voor paarden gekregen, en de samenstelling leek heel erg op prozyme...

Misschien helpt dat bij je zoektocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal de jacht eens openen!! haha

had gemaild naar die mevr van de webwinkel... met de vraag of ze enig zicht op wanneer er weer nieuwe voorraad zou zijn.... maar ik heb geen mail terug gekregen...

dus dan maar ergens anders proberen!

ze heeft de prozyme uit de verkoop gehaald omdat de nieuwe levering anders van geur zou zijn en ze dit niet vertrouwde!

thnx voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

over prozyme gesproken....

iemand een idee waarje die nog meer kan krijgen dan bij konijnen.nl?

in de webshop van maryo die die normalerwijs verkoopt is ie tjidelijk uit de handel genomen....

Nou vanuit deze kant dan dezelfde vraag, waar is het nog meer te krijgen?

En wat is het en wat doet het precies???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vanmorgen nog wel een ananas shake-je voor ze gemaakt en in een bakje gedaan ipv. de drinkfles maar zo drinken ze er niet van. :(( Volgende week moet ik naar de DA voor het inenten, misschien dat ze daar nog iets tegen verstoppingen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een soort Yakult was zal het iets met probiotica zijn geweest, dus met bacteriën die normaal in de darmen voorkomen. Als een dier (of mens, wij zijn ook dieren) darmproblemen heeft, kan dat de darmflora verstoren maar het kan ook juist veroorzaakt worden door een verstoorde darmflora. Ook na het geven van een antibioticumkuur kan probiotica handig zijn omdat antibiotica de darmflora aantasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

prozyme is een extract van ananasstelen. en dat zorgt ervoor dat het voedsel rond die haarbal afgebroken word.

en daardoor kan de massa dan weer beter door de blokkade heen.

prozyme word ook gegeven bij spijsverteringsproblemen dus het zou heel goed prozyme geweest kunnen zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .