Ga naar inhoud

In enten konijnen


Esther

Aanbevolen berichten

Nou dan heb ik ook meteen even een vraagje over het ineten van mijn snuitje....Ik heb net de dierenarts gebeld en gevraagd of hij al ingeént mag worden (hij is 10 weken 2,5 maanden)De dierenarts zei ja en kan gewoon op open spreekuur komen kosten zijn 23 euro....Deze inenting zou een jaar actief zijn....Nu is mijn vraag heeft hij gelijk met alles wat hij me heeft verteld???Vind het nogal moeilijk om n dierenarts te vertrouwen op dit moment.:boxing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mag ik hier een vraag terug stellen wat ent je en weet je dat je myx 3 keer per jaar moet enten en vhd 2 keer per jaar.Aangezien myx het hele jaar door heerst...................Nu dus ook nog helaas.

Zoals je ziet heeft bunny ranch chanty je antwoord op de vorige pagina al gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies wat de reden is in dit geval, maar het zou kunnen zijn dat een jong konijntje aan de entreactie kan sterven. Het zou ook kunnen dat zijn immuunsysteem nog niet genoeg ontwikkeld is waardoor de enting geen nut gaat hebben. Ik zou gewoon nog even twee weken wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik zelf ook nog een vraag: mijn dierenarts ent maar twee keer per jaar. Aangezien myx tegenwoordig het hele jaar door voorkomt, en de enting maar vier maanden werkt, wil ik mijn nijnen drie keer per jaar ingeënt hebben. Maar de DA heeft de entstof alleen in flesjes van tien entingen, dus als ik wil laten enten buiten de entdagen moet ik voor tien entingen betalen. Dat vind ik een beetje zonde. Hoe zit het met degenen die zelf hun entstof kopen? Zit dat wel per enting verpakt? Of is dat ook gelijk voor tien entingen? En hoeveel kost die stof dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuwe da doet alleen aan entingdagen en verder niet. Omdat je volgens haar wel 4x per jaar moet enten is het niet haalbaar voor mensen om te doen zegt ze, en daarom enten ze 2x per jaar in april en juli omdat het dan het meeste voorkomt. Ik vond dat een beetje raar klinken..zucht want dit is al een nieuwe da..de andere 2 van die praktijk waar ik ben geweest vind ik veel beter..zij is ook degene die beweerd dat je coc niet in keutels kunt vinden etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .