Ga naar inhoud

In enten konijnen


Esther

Aanbevolen berichten

Dit is eigenlijk een vraag aan mensen met meerdere konijnen:

Hoe doen jullie het inenten? Als.. jullie laten inenten, daar ga ik maar even van uit. Dit wil ik hier ook niet ter discussie stellen. ;-)

- Neem je de konijnen allemaal mee naar de DA?

- Komt de DA bij jou?

- Komt iemand van de vereniging bij jou?

- Wat kost het bij jullie?

Mijn antwoord:

- Ik neem ze niet mee naar de DA

- De DA komt wel, kosten 13 konijnen, 220,=

- De vereniging wilde wel komen (2,= per konijn) maar de DA's mogen de entstof niet meer aan particulieren uitgeven....:(( Dus kreeg ik het mailtje dat ze niet meer langs komen. :...((

gr Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij komen de mensen van de club samen met een dierenarts die de dag betaald wordt door de club . Je moet dan enkel en alleen een vast bedrag betalen voor de spuitjes en dat is 2.50 euro.per konijn.

Dit gebeurt 2 maal per jaar.

Precies zo ging het hier eerst ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mag ik hier een vraag terug stellen wat ent je en weet je dat je myx 3 keer per jaar moet enten en vhd 2 keer per jaar.Aangezien myx het hele jaar door heerst...................Nu dus ook nog helaas.

Het is voor nkb fokkers zowie zo weinig clubs enten collectief meer.

Nu is het ieder voor zich.Er zitten aan enten ook voor en nadelen natuurlijk.

Dat is en blijft een ieder zijn vrije keuse.Maar ik ben wel van mening als je het doet doe het goed .

Anders heeft het ook niet veel zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook maar 2, maar hier geldt een entverbod op myx...

Ik heb dus entstof bij de DA in België gehaald (die gaf het zonder probleem mee ,heeft zelfs speciaal voor mij andere entstof besteld) en ik heb laten enten door iemand die ervaring had met het geven van spuitjes aan paarden. Dat is goed gegaan, maar ook hij verwonderde zich nog over de dikte van hun vel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Over inenten: ik heb 1 konijn nu en dat zit binnen. Ben niet lid van een vereniging (eerlijk, zou ook niet weten hoe dat werkt, welke verplichtingen dat met zich meebrengt en of het nut heeft voor mij of mijn konijn).

Moet ik dan alsnog inenten? Toen ik mijn konijntje kocht zei de fokker eerlijk dat hij door zijn bonte vacht geen hoge punten zal gaan scoren op keuringen of iets, helaas, maarja...dat was niet mijn doel.

Kan iemand mij hierbij helpen..info geven (merk dat ik toch nog wel een beetje een leek ben op dit gebied..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .