Ga naar inhoud

Gaat nog niet goed met Fuzzy, iemand ervaring met griep?


YvonneH

Aanbevolen berichten

Het gaat nog niet echt beter met Fuzzy. Sinds gister had hij geen biks meer gegeten en een klein beetje hooi maar. Vandaag heeft hij ook nog niet echt gedronken. Ik ben ook ziek dus mijn vriend heeft vandaag een thermometer gekocht en dwangvoer gehaald bij de da (juvenile dwangvoer). Zijn temperatuur was ong. 39,5 vanmiddag.

Heeft er iemand ervaring met griep bij konijnen? Ik vraag me af wanneer het weer beter zou moeten gaan. Hij slaapt nog erg veel en ziet er ook echt moe uit.

En heeft iemand nog tips voor het temperaturen van een konijn want vanmiddag had m'n vriend er best moeite mee (om de juiste plek te vinden zeg maar).

Weer een hoop vragen maar begin me toch wel een beetje zorgen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet van mijn stage dat je bij alle kleine huisdieren ongeveer dezelfde manier kunt gebruiken. Je zet Fuzzy voor je op tafel zodat hij met zijn neus richting je armholte staat. (Ik noem nu even voor het gemak je rechterarm.) Dan sla je die arm om zijn lijfje heen, zodat hij niet wegkan. (Niet knijpen natuurlijk.) Op die manier ben je met je rechterhand bij zijn staartje. Die til je een beetje op en als het goed is kun je dan de thermometer in zijn achterste doen. Hopelijk wil het zo een beetje lukken en beterschap voor jullie allebei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden even op internet gezocht en de Pasteurella bacterie is de enige die ik kan vinden die zijn verschijnselen geeft (ademhalingsmoeilijkheden en bulten/abcessen) Hij ademt inderdaad moeilijk en had vanavond 2 bulten van 1 cm op z'n schouders en 1 op z'n buik geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bacterie kan een heleboel verschijnselen geven waaronder abcessen. Ik kon het stukje van net niet zo gauw vinden alleen een stukje in het engels:

Abscesses caused by Pasteurella are all too frequent, and can appear anywhere on the body, although tooth root abscesses are common.

Er staat natuurlijk nog veel meer (ooronsteking, longonsteking,kapotte hakken enz) wat ook door deze bacterie veroorzaakt word.

Het blijft natuurlijk een gokje maar morgen zal ik het zeker even vragen.

Hij is niet geent maar ik denk dat ze dat wel herkent had. Ik vind het iig wel fijn dat je wil meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld en ze zijn toch licht positief vandaag. Toen ze vanmorgen kwamen ademde hij door zijn neus. Hij heeft paardestekjes gegeten en dwangvoer van een schoteltje gelikt. De antibiotica lijkt aan te slaan maar net na het eten ademde hij toch ook weer een beetje door z'n mond.Het blijft dus spannend maar we blijven hopen dat het weer goed komt! Hij blijft het weekend natuurlijk bij de da en maandag om half 11 bellen we weer om te horen hoe het gaat. Mocht het in het weekend niet goed gaan dan worden we gebeld.Het word een spannend weekend dus, blijven jullie meeduimen?

De bultjes zijn opgezette lymfeknopen. Ik heb de da zelf niet gesproken dus niet uitgebreid alles kunnen vragen maar ik ga er toch vanuit dat als het Myx zou zijn dat ze dat toch wel gezien zouden hebben.

Voorlopig wachten we nog gewoon af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar jou konijntje staat, binnen of buiten? Gizmo is ook verkouden en wij kwamen erachter dat het beestje op de tocht stond. Ze staan bij een raam van enkel glas en de schuifpui staat ook veel open. Nu heb ik een deken over hun kooi heen gedaan dat ze nu beschermt worden. Niet helemaal natuurlijk, ze moeten nog kunnen kijken en ik moet ze ook nog kunnen zien. Samen met de antibiotica werkt het heel goed, gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .