Ga naar inhoud

pluis voeding


Pluissie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Sinds een paar weken heeft Pluis ( konijn ) een ontstoken Piemeltje.

ik ben er mee naar de DA geweest, en daar heeft hij een antibiotica prik voor gehad, omdat het behoorlijk ontstoken was, en er zelf bloed uitkomt.

nu komt dit omdat hij verkeerd voer ( dat die al 3 jaar krijgt) niet meer verdraagt, en plakpoep krijgt, en this nogal een langharig konijn, en dat blijft dus plakken ( nou moet ik jullie vertellen, toen ik bij de DA was zei die vrouw '' ik scheer z`n kontje wel even '' voor 2 min werk 9 euro!!!!!! maartjah) dus nu is dat helemaal kappot, en heeft hij nieuw voer gekregen. science selective, hij heeft het vanaf gisteren, maar eet er dus aboluut niet van, ja hij doet alsof, steekt zijn koppie erin, doet net of hij wat pakt, kauwt ff en dat is het, maar de brokjes blijven erin. ik belde daarvoor de dierenarts, omdat pluis toch wel altijd gelijk eet, die zei dat ik hard moest zijn, en hem wel genoeg hooi geven, maar dat ik wel volhielt met dit voer.

me Cavia krijgt trouwens nu ook dit, omdat hij flink aan de maat is ( zo kreeg ik hem ) dus moet ik zo ook apart laten eten.

denken jullie dat ik met dit voer door moet gaan?

of hebben jullie voer, dat er toch wat lekkerder uitziet, en proef, maar toch goed is voor hun?

bedankt alvast!

groetjes Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je het beste kunt doen is een klein beetje van zijn oude voer er doorheen mixen, aangezien hij dat wel gewend was. Weeg zijn voer af naar zijn gewicht (ongeveer 25 gram per kilo van het gewicht van je konijn) en houd in de gaten of hij eet. Hooi is zowiezo heel belangrijk, dat moet hij blijven eten.

Of voer er lekker uitziet voor een konijn is niet essentieel, het is belangrijk dat hij goede voeding binnenkrijgt. Biks is het beste tegen selectieve eters.

Je zou eventueel zijn eetlust op kunnen wekken door hem wat aromatische kruiden te geven zoals basilicum of peterselie.

Ik zou overigens je konijn en cavia niet hetzelfde voer geven, aangezien cavia's zelf geen vitamine C kan aanmaken, wat een konijn dus wél kan. Je caafje zal dus een ander voedingspatroon moeten hebben dat je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer wat er lekker uit ziet ziet er puur voor jou lekker uit maar kan je vergelijken met elke dag naar de mc donalds voor je konijn.

Dus niet dat mooie gemengde voer kopen, maar voer met alleen van die staafjes oftwel bix.

Reden de slechte mc donalds voer pikken ze er tussenuit en de goeie zeer belangrijke staafjes laten ze liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .