Ga naar inhoud

Uitbreekgedrag?


andremiranda

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onze inmiddels gecastreerde ram leeft in een grote ren in de woonkamer, waar hij zo nu en dan ook uit mag.

Bijna 2 maanden geleden terug is hij eens uit de ren ontsnapt, door de (3) haakjes omhoog te duwen. Heel creatief. Mijn fout ook denk ik, want het gebeurde de dag nadat ik die deuropening zo had opengemaakt. Hij staat altijd overal met zn neus bovenop.

Normaal gesproken pak ik altijd een pen eruit en schuif ik de ren open.

Wat nu minder is, is dat hij onverminderd doorgaat met tegen de ren te duwen. Ook alleen maar op de plek waar het deurtje zat. Deze heb ik gelijk verwisseld trouwens hoor.

Ik heb zelf alleen het vermoeden dat hij nog weet dat daar de opening zat die hij open gekregen heeft. :((

Is dit mogelijk na zo''n tijd? en zo ja, is dit nog af te leren?

Het is geen tralieknaagen trouwens, echt een poging om uit de ren te komen.

Er zitten al takken tussen, zodat niet de hele ren verschuift (2 rennen aanelkaar)

Met een paar weken wil ik een voedster voor hem erbij zoeken, kan het zijn dat dit uitbreekgedrag dan over gaat?

Kan het miss ook bij zijn ras horen? Ik weet dat zijn vader ook regelmatig last had van uitbreekgedrag.

Verder is ie heel lief hoor :$

Groetjes Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs metalen hangsloten op het deurtje van zijn kooi.

Ik moet wel zeggen dat het terroriserende gedrag na een tijdje over is gegaan. Als hij nu 'opgesloten' wordt gaat hij nog steeds even er tegenaan staan en rammelen, maar lang niet meer zo gedreven als toen. Hij is er dus wel aan gewend.

Toen ik echter vorige week een nieuwe iets introduceerde, de ren, kwam het uitbreekgedrag tot vervelens toe weer bovendrijven.

Ik denk dat het dus gewoon in de aard van het beestje zit...

Er is mij toen verteld dat ik hem moest negeren als hij zo deed. Want negatieve aandacht (straffen) is ook aandacht en dan had hij nog zijn zin.

Succes ermee! :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, ik had vroeger ook zo'n uitbrekers, staken hun hoofd onder een paneeltje en hup, weg. Of namen de tralies tussen hun tanden en lichtten het zo op.

Het is het karakter vermoed ik. R en R hebben blijkbaar geen behoefte om te ontsnappen. Als ik Rosie Lee uit de ren haal en het laat openstaan voor Rufus, gaat die in een hoekje zitten, gek ventje, hij weet natuurlijk wel dat hij eruit kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm okee, miss is negeren een optie dan.

Alleen hij staat pal naast de bank dus soms irriteren we er ons een beetje aan. Het maakt ook zo'n herrie haha.

Ik ging dan altijd bij hem in zn hok zitten, miss wil hij aandacht? Of is dit dan negatief gedrag belonen?

Nou ja, tzal wel in het karakter zitten als ik jullie reacties hier zo lees.

Wat Knaagjes aangeeft gebeurd hier ook, proberen de ren omhoog te krijgen.

Nog even en ik lijm de ren gewoon aan de grond vast:)

Ben trouwens wel blij dat ik hier geen reus heb die over de ren heenspringt:),

alhoewel dit ook geen pretje is gezien de herrie haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaa die andre toch!!! manneke met streken!!!

t kan best hoor dat als ie straks een dametje heeft dat ie zijn aandacht dan daar aan gaat geven....

ik vermoed ook wel een vorm van aandacht vragen hoor... en jawel.. als jij dan opstaat en hem in zijn hok zet.. heeft ie zijn portie aandacht gehad...

hoelang laat je hem zijn gang gaan voor dat je m in zijn hok zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet dit terwijl hij in de ren zit, zn kooi staat er gewoon bij in. We hebben een 12 panelen ren.

Op het moment dat hij dus bezig is te ontsnappen, stap ik dus bij zn ren in en ga dan met hem spelen.

Punt is wel dat hij hier soms ook mee doorgaat terwijl ik bij hem in de ren zit, dus tja, hij zal wel denken; Het is me 1 keer gelukt dus een 2de keer zal ook wel lukken!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .