Ga naar inhoud

haren eten


leentje_1978

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

twee weken geleden heb ik een berichtje geplaatst dat mijn konijntje een verstopping had. Nu is dit opgelost en is hij weer helemaal het mannetje.

Jip is een lang harig konijn en de verstopping werd veroorzaakt door haren.

Wij borstelde Jip om de andere dag. dit doen we nu dus elke dag. Ook omdat we merkte dat hij veel haren verliest echt hele plukken.

Dus wij zijn nu een week lang elke dag aan borstelen en kammen maar nu heeft hij een hele kale plek in zijn nek. We trekken niet hard maar de haren laten makkelijk los.

Jip zelf zit zich zelf de hele dag te likken en krijgt volgens mij weer veel te veel haren binnen [hij likt ons trouwens ook de hele dag wel heel erg lief maar soms een beetje vermoeiend als je lekker op de bank ligt en in eens een tong in je oor of je neus voelt]

Zijn huid op de kale plek is netjes roze en ik zie geen beestjes of uitslag.

Wat zou dit kunnen zijn? En wat kan ik er aan doen? Ik wil liever niet stoppen met kammen want dan ben ik bang dat Jip weer last krijgt van verstopping.

Groetjes

Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Je konijn is flink in de rui. Kale plekken kunnen onstaan door actief te borstelen en te plukken. Dat heb ik ook wel eens. Het groeit vanzelf weer aan. Als er schilfers of andere irritaties ontstaan, moet je even naar de dierenarts.

Door het binnenkrijgen van veel haar kan je konijn een verstopping krijgen zoals je al gemerkt had. Op de webwinkel van konijnen is prozyme te koop (niet duur). Dit is een enzyme dat ervoor zorgt dat in de darmen het voedsel rondom de haren oplost. Hierdoor ontstaat geen verstopping. Ik gebruik het altijd als mijn konijnen in de rui zijn. Het heeft verder geen bijwerkingen en is makkelijk toe te dienen door wat poeder over natgemaakt groente te strooien.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .