Ga naar inhoud

wormenbehandeling


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over iverquantel drops.

Vanmiddag bij het schoonmaken van de toiletjes zag ik bij 'de 3' een aantal keuteltjes met wormen erop. Ik kon gelukkig nog even bij de da langs om iets tegen wormen te halen maar... Ik heb dus Iverquantel drops gekregen. Er moest in het flesje 2x 0,8 en 1x 0,5 ml zitten. Onze da heeft zich een beetje vergist, ze heeft 1x 0,8 en 2x 0,5 erin gedaan. Onze Kobus heeft nu dus niks gehad en de andere 2 wel. Is het erg als pas morgen krijgt? Of had ik toch vast die 0,5 ml moeten geven? (ik dacht iig datadat geen zin zou hebben)

Als iemand nog een tip heeft voor het geven van tabletjes aan konijnen hoor ik ook graag. De andere 2 hebben nl uit voorzorg Telmin tabletten gekregen en dat moet ik nog gaan geven. Het mag evt opgelost worden in water, of is het makkelijker om er bijv een beetje banaan op te doen?

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan de tabletjes verpulveren en dan door een beetje geprakte banaan heen doen, bij mij was dat altijd een groot succes!

Ik zou morgen gelijk even wat drops bij halen. Wat ik vreemd vind is dat je geen heel flesje mee gekregen hebt kost ongeveer 8 a 10 euro. Misschien is het beter om gewoon een flesje in huis te halen heb je voorraad

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, oke, ik had die naam voorbij zien komen in het andere topic, vandaar :$

Maar die was erg lang dus een beetje doorgelezen. Vanmiddag had ik nogal haast, de da was eigenlijk al dicht en ik kon zelf niet op de naam komen (pancur). Maar ik kan het dus over 10 dagen geven? En kan Kobus al meteen Pancur krijgen? Die loopt dan niet gelijk met de dames.

Iig bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet zeker of je het aan mij vroeg of aan Nathalie. Maar het waren echt wormen, idd op verse drollen. Ze waren wel al dood trouwens. Zoals op het plaatje idd. Maar ik had ze vroeger ook al eens gezien bij m'n vorige konijntje Dikkie. Die had ik toen net dus die zal het dan van z'n moeder hebben meegekregen denk ik. Maden had ik laatst tussen m'n tegels zitten en die zien er net iets andes uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, maar het was ook niet verkeerd bedoeld hoor:$.

Er zijn ook veel mensen die idd maden voor wormen aanzien. Maar ik heb idd vorig jaar het wormen toppic meegelezen en dan zie je ook wel het verschil. Ik heb idd de mazzel? ook de maden gezien te hebben en vind wel dat de hele kleintjes best op wormen lijken ja. En je kan het beter een keer te veel vragen dan te weinig toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .