Ga naar inhoud

Ondankbaar konijn?


Buttons

Aanbevolen berichten

Aangezien het dit weekend zo mooi weer wordt wilde ik mijn idee om het balkon konijnproof te maken eens omzetten in daden. Zo gezegt zo gedaan. Vanaf vanochtend bezig geweest met vegen, poetsen en afzetten met ijzerdraad ( onder het balkonvenster is een stukje open, niet groot genoeg voor Buttons om er onderdoor te kunnen maar toch voor de zekerheid even afgezet voordat de onderbuurvrouw aanbeld met mijn konijn in haar handen :blink:) Nou om 12 uur eindelijk klaar. Stoeltje op het balkon gezet voor schaduw en ligplek. Camera bij de hand en Buttons uit zijn kooi...... Helemaal trots op mijzelf en maar hopen dat Buttons het ook leuk vind.

Nou meneer heeft even zijn neus om het hoekje gestoken en heeft zich daarna omgedraaid en ligt nu lekker languit achter de bank te slapen! MANNEN ook nooit eens dankbaar :boxing: Haha. Ik hoop dat hij zometeen toch nog een poging waagt om naar buiten te gaan. Zal hem absoluut niet dwingen. Lijkt me wel leuk om samen op het balkon te genieten van de eerste voorjaarszon.

:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha moest er even om lachen

Jij zo je best doen, maar meneer prefereert toch de woonkamer.

Tis ook nog niet dezelfde temperatuur als binnen denk ik.

Ach tis nieuw voor hem natuurlijk, wie weet waagt ie zich nog eens om de hoek haha.

Maar is hier ook zo binnen, hij mag door de woonkamer, maar zoekt zelf toch vaak zn grote ren weer op.

Ach luxeprobleem toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook hier de achterdeur ff opengezet zodat Bo kon genieten van het warme voorjaarszonnetje ... Duurde toch ook 10 minuten vooraleer meneer een poot buitenzette. Eens hij het gras opmerkte was ie natuurlijk niet meer te houden. Nog ff later vloog de aarde al door de tuin :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel lief dat je je zo'n moeite doet om je balkon rabbitproof te maken!

je sprak over een gaatje waar jouw nijn niet doorheen kan, dus drop ik maar meteen een vraagje. Iets wat me vandaag opviel: ik heb alle nijnen nu in de ren. Zag ik nina en lotte hun koppies door de draad steken en het gras buiten de ren opsmikkelen (want in de ren is het gras natuurlijk saai!), nu is mij verteld dat knaagdieren door elk gat kunnen kruipen waar hun hoofd doorheen past...

geldt dat ook voor knijnen?

want dan heb ik een probleempje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is erg dus gaas en de nijns zijn nog klein.

wilde dieren zitten er helaas ja, wezels en ander gespuis, dus daarom gaan ze met de schemering de schuur weer in.

het gaat al 2 dagen goed, maar ik heb idd de nieging om een ander hekwerk te gaan plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook hier de achterdeur ff opengezet zodat Bo kon genieten van het warme voorjaarszonnetje ... Duurde toch ook 10 minuten vooraleer meneer een poot buitenzette. Eens hij het gras opmerkte was ie natuurlijk niet meer te houden. Nog ff later vloog de aarde al door de tuin :blink:

LOL,

in het begin moeten ze altijd even wennen, het is tenslotte ook vr hen de eerste keer na de winter, dus da's vr iedereen weer een beetje wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer heeft eindelijk vier voetjes buiten de deur gezet :beer: Heeft even geduurd maar volgens mij vond het erg leuk en spannend. Hebben de gaten onder het balkon venster toch maar even afgezet met speciaal konijnengaas ( gekocht bij de Boerenbond) en daarna Buttons los gelaten. In het begin nog een beetje huiverig maar toch wel heel erg nieuwgierig. Uiteindelijk toch naar buiten gegaan en de boel onderzocht. Natuurlijk moest alles op het balkon even worden voorzien van zijn luchtje... dus voornamelijk druk geweest met alles een kinveeg te geven. Morgen mag hij weer lekker de hort op en lekker genieten van het zonnetje net als zijn baasjes :bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht het seizoen...die van mij gaan dagelijks een frisse neus halen op het balkon. We hebben ook een buitenhok staan met een trapje ervoor waar ook altijd hooi en water in zit. Ze vinden het heerlijk om binnen en buiten te huppen. De schuifpui staat hier altijd een stukje open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .