Ga naar inhoud

Hoe voeren jullie?


kaatje69

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik voer mijn nijnen en cavia's altijd verschillende fruit en groente tegelijk in kleine mate maar hoe doen jullie dat. Iedere dag een soort of ook verschillende dingen bij elkaar. Ben wel eens benieuwd en of het eigenlijk ook nog uitmaakt?

Gr Kaatje:bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef elke avond groente, meestal één soort, ik heb zoveel beesten dat het makkelijk is bv 1 krop andijvie in de ren te gooien.

Maar nu de groente zo duur is, koop ik soms verschillende dingen en verdeel het dan wat.

Witlof bv, houdt wat langer dus dat koop ik dan in grotere hoeveelheid en dan krijgen ze de ene dag wat wortels erbij en de andere wat anders, of alles in combinaties, maar ik heb dus geen kieskeurige beestjes, ze vreten gewoon alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben meestal een mengeling van verschillende dingen. Die ze normaal gesproken elke dag krijgen (als ik het neit vergeet)

om 1 uur in de middag krijgen ze: peterselie, bassilicum, dille, selderij en soms nog een andere kruid.

en dan rond 7 uur krijgen ze nog witlof en wortel en soms nog wat groente die over is van ons eigen eten.

daarnaast natuurlijk veel hooi en beetje biks.

dan krijgen ze ook op de dag nog gedroogde kruiden (gekocht bij de erica's) zoals dovenetel, aardbeienblad, weegbree, kamille, goudsbloem, heermoes, etc. en dat vinden ze ook erg lekker en vind ik dit ook bij de natuurlijke voeding van een konijn horen (wanneer ze wilde nijnen zouden zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgt mijn konijn 2x per dag een groenteschotel en 2x per dag ss = wel afgemeten natuurlijk)

De groenteschotel bestaat o.a. uit andijvie, witlof, selderij, peterselie en afhankelijk van wat ik bijv. zelf voor groente eet die dag. Maar wel altijd een mix. Af en toe een plakje wortel of fruit erbij, maar niet te vaak. Het loof van een wortel vind ie ook erg lekker.

Daarnaast uiteraard dagelijks hooi en een paar keer wilgentakken in de week

Link naar reactie
Delen op andere sites

chico krijgt smorgens voor ik naar mijn werk ga een kommetje rucola of andivij net wat er in huis is!!rond een uurtje of 7 savond krijgt ie zijn avondeten met andijvi rucola witlof peterselie (of andere kruiden)en wortel..en als toetje rond een uur of 22.30 voor we naar bed gaan fruit!heb het fruit erg verschillend want ik ga dan bij chico op de grond zitten en snij het fruit in kleine stukjes en daar eten we dan samen van gezellig...wordt geen ene avond overgeslagen want zo vergeet ik zelf ook geen fruit te eten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het handiger om verschillende groenten samen te geven. Omdat een konijn moet wennen aan nieuw eten kun je beter iedere keer van alles wat geven.En niet eerst een heleboel andijvie volgende dag heel veel witlof. Moos gaf ik 's ochtends en 's avonds biks en s'middags kreeg hij een bord met veel andijvie, behoorlijk wat witlof, zo'n 3 plakjes winterpeen en verder was ik nog bezig met opbouwen van andere groenten. Fruit gaf ik af en toe een stukje als tussendoortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .