Ga naar inhoud

Vachtprobleempje


De Vries

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb 2 geweldige vlaamse reuzen. De oudste hebben we bijna 2 jaar en na het overlijden van haar zusje hebben we bijna een jaar geleden een kleintje erbij gezet. De dames kunnen het prima met elkaar vinden gelukkig en liggen vaak heerlijk samen tegen elkaar aan en verzorgen elkaars vacht.

Nu heeft een tijdje geleden de oudste na een flinke graaf partij (ze zitten lekker buiten op een eigen, afgezet stuk tuin) wat vuil in haar oog gekregen wat is gaan ontsteken. Na een bezoekje aan de dierenarts en een zalfje is de onsteking gelukkig weg. Helaas blijft de vacht eromheen wat nattig en plakkerig. Op de een of andere manier wordt het ook niet minder. Heeft een van jullie lezers misschien een tip hoe ik deze plek kan verzorgen? Een 7 kilo zwaar konijn is best lastig te vervoeren naar de dierenarts, zelfs een draagkooi voor een kat is te klein, en veroorzaakt uiteraard ook wat stress dus het liefst wacht ik hier even mee.

groetjes van Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt toch waarschijnlijk door je bouwvakker zelf haha.Ze maken hun kopje schoon met hun voor poten .Als die vuil of zo zijn.Hou je toch de oog iritatie.De nagels moeten ook niet te lang zijn.Maar ik vermoed dat ze die zelf kort graaft.Da kan ook een haar monster nemen en onder de microscoop bekijken of het mijn mijten zijn of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .