Ga naar inhoud

Geen voortanden meer.


chantal1987

Aanbevolen berichten

Ik had gister een afspraak gemaakt bij de dierenarts omdat ik vond dat mijn konijn zijn tanden erg lang waren, dit is al voor de 2e keer. De 1e keer is hij onder narcose geweest en hebben ze zijn tandjes af ge slepen maar gister had de dierenarts verteld dat ik voor vandaag een afspraak moest maken om zijn voor tandjes te laten trekken. Ik kon er ook voor kiezen om zelf zijn tandjes te knippen maar dat zou erg pijn doen en dat wil ik mijn konijn niet aan doen dus ik heb er voor gekozen zijn tandjes te laten trekken. Nu is hij weer thuis en zijn voor tandjes onder en boven zijn er uit, hij heeft nu alleen nog maar zijn kiesjes. Als ik hem nu groente geef moet ik het dan klein snijden? T lijkt mij wel moeilijk eten als iets te groot is en je hebt geen voortanden. Hij heeft nog niets gegeten maar ik hoop dat hij dat vanavond nog gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenten en hooi zou ik inderdaad in kleine stukjes maken.

Heb je een pijnstiller meegekregen want die heeft hij zeker nodig een paar dagen. Ze kunnen heel goed zonder voor- en ondertandjes dus dat komt wel goed. Het is alleen wennen.

Ik vind het een goede oplossing dat ze de tandjes kunnen trekken want iedere keer onder narcose is ook niets en knippen ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle groentes zoals rucolla en peterselie ect kan ie gewoon eten.Wortels in reepjes snijden.Niet in blokjes lange repen kan ie met zijn kiezen goed vermalen.Hooi is geen probleem en bix.alleen aan takken knagen gaat niet meer.Goed gedaan de voortanden trekken.Daar knappen ze reuse van op hoor.slijpen of knippen komt steeds weer terug en niet gunstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Bedankt voor de tips. Ik had er zelf niet aan gedacht om de wortels in reepjes te snijden ik dacht zelf gewoon kleine blokjes te snijden. Hijk heeft nog niks ge ge geten na dat zijn tandjes getrokken zijn. Vanavond zal ik hem maar moeten dwang voeren samen met mijn vriend want om hem alleen zo n spuitje in zijn mond te doen gaat niet lukken want dan rent hij weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook pijn stillers gehad, die heb ik gelijk mee ge kregen toen ik hem smiddags mocht ophalen. Ze hadden ook verteld dat als hij niet ging eten voor vanavond dat ik de dierenarts moest bellen. Sammy at niet meer dus heb ik de dieren arts gebeld en we konden gelijk savonds weer langs komen. De dieren arts heeft laten zien hoe we hem konden dwang voeren. Hij likt t niet van t spuitje af. We hebben ook dwangvoer mee ge kregen dat spul heet Critical Care. Ik geef het hem nu nog steeds want er is nog geen verandering in gekomen, hij eet nog steeds niet zelf standig. Ik heb hem wel een pijnstiller ge geven vanmorgen. IK hoop dat hij vandaag nog wel zelf wat gaat eten want ik kan nu niet naar mn werk nu hij nog niet zelfstandig eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .