Ga naar inhoud

Geen hooi meer eten


Danja

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb sinds zaterdagavond dus een nieuw konijntje. Zit alleen met wat vragen omtrent haar voeding, want ze eet nu (bijna) geen hooi meer.

Ik geef haar nu "onbeperkt" biks, zodat ze dus de hele dag kan eten. Op zich is het nog niet eens zo veel wat ze dan eet, max zon 70 gram dan. Maar nu eet ze dus geen hooi meer. De 1e avond en nacht dat ze hier was had ze bijna de hele hooibal leeg gegeten, misschien omdat ze daarvoor minder biks kreeg? Moet ik haar nu minder biks geven? Ik ga dr vanuit dat ze 2 kilo wordt, moet ik haar nu dan al 50 gram geven of heeft ze echt meer nodig? Ze voelt zo dun aan dus ben geneigd haar lekker veel te geven maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze geen hooi meer eet.

Misschien heeft het ook nog wel te maken met stress dat ze anders eet, kan dat? Ik heb haar gisteren met hok en al op een (tijdelijk)kast gezet, omdat ze nogal geintimideerd was door mijn andere dieren die achter elkaar aan rennen en spelen. Dan kan ze iets rustiger wennen. Ik had verwacht dat ze wat minder bang zou zijn voor honden omdat ze die bij de fokster ook hadden, maar toen zat ze nog buiten dus krijg je ook minder mee. Moos was zo'n brutaaltje..vanaf het begin liep hij er gewoon tussendoor.totaal niet bang..hij ging zelfs BOVENOP Dibbes zitten,in zn mand. Dibbes is hier de dominantste en heeft veel meegemaakt waardoor hij nog wel eens wil uitvallen.:boxing: Mooiste was nog wel dat Dibbes hem niks deed. zal wel overdonderd zijn geweest haha. Laat haar nu even op de kast kan ze rustig alles bekijken.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd

-smaakjes hooi,

- het hooi een beetje nat maken,

- hooi in een wc rolletje stoppen om het zo aantrekkelijk te maken.

de wc rolletjes kun je dan aan een touwtje hangen en deze in het hok hangen! zo maak je er meteen een speel object van!

smaakjes hooi vinden de meeste konijnen over het algemeen ook heerliijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .