Ga naar inhoud

Verharen, verstopping


Sammy1

Aanbevolen berichten

Wanneer gaan buitenkonijnen weer verharen? Dat zal in het voorjaar zijn, maar hoe weet ik wanneer het zover is?

Sammy is al 2x ziek geweest tijdens het verharen. Waarschijnlijk was dat een verstopping of haarbal (niet eten, darmen werkten niet, ketting keutels...) Maar dit keer wil ik dat dus voorkomen. Ik weet wel dat ananassap helpt tegen een haarbal en dat ik ze veel moet borstelen, ik wil het dit keer gewoon voor zijn. Er was nog een middeltje heb ik hier wel eens gelezen, iets met...olie??? Wie weet wat ik bedoel, hoe het heet en wat het precies doet?

Kun je aan de vacht zien als het verharen eraan komt? Is er een plek waar het verharen als eerste begint?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bedoel je prozyme? Ik weet niet hoe het bij andere konijnen begint maar mijn vorige konijntje begon altijd op z'n neus met verharen. Bij hem zag je echt een scheidingslijn en die trok dan steeds verder naar achteren. Bij de konijnen die we nu hebben weet ik het eigenlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .