Ga naar inhoud

Slechte biks-eter


Flibberke

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn nijnen sinds een goede 2-tal weken Science Selective, voornamelijk omdat mijn rammetje nogal zwakke darmpjes heeft maar ook omdat beide nijnen nogal erg selectief werden met het gemengde voer. Mijn voedster eet redelijk goed van de science, ze vliegt er niet meteen heel enthousiast op af zoals voorheen met het gemengde voer maar ze eet wel altijd alles op. Mijn ram daarentegen, die lijkt het allemaal maar niks te vinden. Hij eet er dikwijls niet meteen van, er blijft ook geregeld in het potje liggen tegen de volgende voederbeurt, hij krijgt momenteel 25 gram 's morgens en 's avonds.

Wil dit nu zeggen dat ze het gewoon niet lekker vinden? Hoe reageren jullie konijnen als je met de biksjes afkomt?

Ik had graag mijn konijnen dit weeknd terug aan elkaar gekoppeld nadat ze nu al een 3-tal weken uit elkaar zitten vanwege coccidiose bij de ram (dit is volledig behandeld), maar als hij zo slecht van de biks blijft eten zie ik dat nog niet gebeuren want dan komt hij niet voldoende aan (hij was gisteren terug 7 grammetjes afgevallen :(( )

Ik kan ze toch moeilijk gemengd voer blijven geven als ze daar enkel het lekkerste uithalen? Iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook volhouden hoor! Het is tenslotte net voor de ram dat ik het doe omdat hij zulke zwakke darmpjes heeft. Het is alleen een beetje dubbel, ik probeer hem terug te doen bijkomen in gewicht (hij was veel gewicht verloren door de coccidiose) maar hij eet niet goed van de biks die ik speciaal voor hem koop. Ik wil niet dat hij terug gaat afvallen.

Ik denk wel dat hij verwend is, want meneer wil ook alleen maar munt-hooi!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .