Ga naar inhoud

verse andijvie of voorverpakt?


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over andijvie. Ik geef onze konijnen altijd verse andijvie maar de laatste tijd ziet het er niet zo best uit. Het is of heel slap, of geel en stug of nog erger allebei:((. Nu zei Diddl laatst al dat haar konijn(en) voorverpakte andijvie erg lekker vind. Maar als ik dat ga geven maakt het dan uit als het wat nat blijft? Normaal maak ik het schoon en droog ik het even af dus ze zijn geen natte groente gewend. En hoeveel geef ik ze dan? het gaat vooral om Knuffel, omdat zij extra groen moet eten en elke keer last van haar darmen heeft (gevoelig/verstopping). Ze weegt ong. 2kilo. Normaal krijgt ze op een dag ong. 9 blaadjes andijvie (ook nog andere dingen natuurlijk). Of is het niet erg (voor de voedingsstoffen) dat de andijvie er zo slecht uitziet?

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok hier de laatste tijd veel 'snot"andijvi in de winkels..... slap en al niet mooi als je m koopt.

dus ik ben nu ook aan de voorgesneden andijvi!

ik heb die met zak en al in de groentela gezet.. maar bij is ie niet echt nat... hoogstens wat klam..

ik geef ongeveer anderhalf handje tot twee handjes voor de nijnen samen. aangezien hij vrij smal gesneden is.

als je m te nat vind zou je t ook in een handdoek kunnenleggen, die ff dicht vouwen en dan ff heen en weer wrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

het is natuurlijk steeds aan te raden om verse andijvie te planten maar als dit natuurlijk niet mogelijk is kan je nog steeds proberen met verpakte.

Je moet het dan natuurlijk ook goed spoelen , laten afdruipen en op kamer temperatuur laten komen.

zorg dat je best bio-andijvie koopt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .