Ga naar inhoud

ik heb een "stoute" konijn!!


Aileen

Aanbevolen berichten

ja hoor, Breezer is een beetje stout geweest vannacht!!

Toen ik naar de schuur ging en Breezer zat niet in de kooi!! Ik al bijna in paniek. Zoeken zoeken en zoeken uiteindelijk vond ik Breezer verstoppend in de schuur te slapen! Hij werd wakker en kwam mij begroeten.

Ik keek naar de kooi en hij heeft de kooi idd open gemaakt!! De "deurtje" is weer dicht gevallen toen hij eruit kwam en kon vannacht niet meer terug naar zijn kooi gaan. Er lag nog hooi en drinken. Meneer heeft geen of weinig hooi en drinken gehad. Er lagen ook keutels buiten zijn kooi!

Breezer heeft zich erg goed vermaakt vannacht zie ik! Hij springt overal op. Stoelen, bolderkar, babymatras (is voor me hond als hij buiten wilt liggen), op de kooi, alles lag overhoop!!

oh oh oh wat heb ik toch een "stoute" konijn :)

De komende nacht weer een poging (wie weet had ik de kooi toch niet zo goed dicht gemaakt??), als hij idd weer uit de kooi kan komen dan moeten er maatregelen genomen worden.

Als Breezer weet dat hij dadelijk los mag, dan valt hij zijn kooi heel erg aan (maar nooit wat gebeurd) en als hij weer terug moet ook. Daarna gaat het over en krijgt hij lekker eten en drinken.

Hij loopt elke dag zeker 4 uur los.

Over een maand, als hij aan MoederKonijn gekoppeld is, krijgt hij nog meer ruimte. Een grote hok met ren en smiddags lekker rond huppelen in de tuin.

Iemand ideeen?

is het echt zo erg dat ik sloten moet gaan kopen?:$

Niet dat het erg is om te kopen, maar bedoel meer dat de konijnen zo erg kunnen zijn dat er echt sloten op moeten komen:blink: :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha erg herkenbaar. Mijn ram heeft vorige week zijn ren opengekregen terwijl er 3 haakjes opzitten! Hij heeft er net zolang tegenaan geduwd (omhoog) geduwd, tot ze open gingen. Vond het nog kunstig van hem ook haha

Nou ja, hij staat in de woonkamer dus was voor mij geen ramp.

Ehm, miss kan je iets om de sluiting heendoen? Touw of draad oid? Iets wat niet schadelijk is voor hem natuurlijk als ie er aan knaagt. Een tak tussen stoppen? in de lengte als dat wil.

Ik heb het stuk uit de ren gehaald waar de sluiting zat en er een nieuwe tussenin gedaan (zonder sluiting)

Alleen meneer zit nog steeds bij datzelfde stuk te duwen, tja jammer voor hem daar zit nu geen sluiting meer zit!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken het probleem van uitbrekende vlerkjes :)

Ik heb nu altijd twee van die koperen hangslotjes eraan als de klep dicht zit, wel zo vastgemaakt dat er weinig speling is. Want duwen en knagen doet hij toch. Bevalt verder prima. Kan hij ook niet aan knagen omdat ze aan de buitenkant zitten en ook omdat het metaal is. Ben er inmiddels aan gewend dat ik hem echt moet 'bevrijden' iedere keer, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons staat het hok helemaal in de ren, dus op de aarde. Elke keer is het weer afwachten wat voor tunnel vanuit het hok naar de ren Anna nu weer heeft gegraven...Het schuifje van het hok laat ik nu maar open, dat heeft toch geen zin meer:poot::poot::poot:

:construction:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier uit brekers en in brekers wees er goed op bedacht oo bij de fransen.haha die lijken dom maar zijn kampioenen uit brekers.

Haha ze zijn slimmer dan wij denken!! die fransen kunnen er wel wat van!!

Ik vind het wle leuk, konijnen met wat pit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar...

Ten eerste hebben wij het deurtje omgedraaid, zodat hij dus van boven los gaat....

Daarna hebben wij de spijltjes anders gedaan...doe maar eens wat hieronder staat:

Doe het deurtje aan de bovenkant gewoon dicht...

Als het goed is zit er dan nog BOVEN het klemmetje van je deur, 1 horizontaal spijltje van het hok...

DAT spijltje buigen we dan onder het 'haakje' of 'klemmetje' van je deurtje...

Zo wordt het deurtje dus vastgeklemd door het spijltje van het hok en kan niet meer open........

Heel simpel...Probeer het maar eens rustig, zin voor zin, uit.. dan snap je het waarschijnlijk wel..

Je kan het ook zo doen als je het deurtje niet wil omdraaien...

Als je het niet snapt wil ik wel een foto mailen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha goed konijn haha,onze bibi deed t met haar ren steeds,uiteindleijk hebben t gedeelte met t deurtje maar weg gehaald,want ze had t echt door hoe snel z dat moest doen.hahaha.we hopen dat t met t nieuwe hiok langer duurt voor ze snapt hoe hij open moet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .