Ga naar inhoud

gedwongen nieuwe soort voeding - konijn eet niet


Igor

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na drie jaar dezelfde voeding (korrels) te kopen voor mijn konijn, viel me op dat de structuur ervan opeens veranderd was (enkele weken terug). Mijn konijn at deze nieuwe korrels ook niet. Ik dacht dat het een foutje was, had nog een andere zak staan en heb deze opgemaakt. Enkele dagen terug weer nieuwe zak gekocht, bleek weer die andere structuur te hebben, en mijn konijn at het niet. Ik om uitleg gevraagd bij verkoper. Zij hadden al meer klachten gehad en volgens hen waren de ingredienten hetzelfde, alleen andere structuur.

Maar goed, ik heb toen een ander merk korrels gekocht. Maar nu eet mijn konijn ook deze korrels niet. Verder eet ze wel alles, qua groenten, snoepjes enzovoorts. Maar ze weigert die korrels te eten!

Heeft iemand een idee hoe ik haar zo ver kan krijgen om ze te gaan eten? Ik heb al geprobeerd om haar een tijdje niks anders te geven, maar na bijv een nacht, geef ik haar dan toch iets anders, omdat ze natuurlijk zulke gevoelige darmen hebben en niet te lang zonder eten kunnen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Leonie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline, wat heb je dan gehoord over de ss?

Want ik gaf mn nijntje eerst gemengd voer. Ze at heel selectief. En toen ik er hier vanalles over las, wou ik overschakelen op biks. Had dan maar ss gehaald, omdat ik hier gelezen had dat de meeste konijnen dat zo lekker vinden.

Nu denk ik dus dat mn nijntje dat helemaal niet zo lekker vindt. Ze heeft het nu al 2 weken en eet er nog steeds niet zo veel van. Ze eet het wel, maar niet veel. Ik durf het oude eten ook niet weglaten, omdat ze al zo weinig eet.

Nu is mn oude eten bijna op, dus ik weet niet goed wat ik moet doen.

Gewoon voort ss geven? Of ander eten gaan halen? En wat dan?

Het probleem is ook, dat ik vrijdagavond op reis vertrek en snufje een week gaat logeren bij een vriendin, dus ik zou tegen vrijdag eigelijk beslist moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Het is trouwens niet ss. Ben gisteren naar de DA geweest, en zei vertelde me geen zorgen te maken. Het belangrijkste is dat ze hooi eet, de korrels zijn een eventuele aanvulling. Blijkbaar is mijn konijn gewoon heel kieskeurig :)

Ik blijf de korrels aanbieden, maar zolang ze haar hooi eet, no worries!

Groetjes Leonie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al opgelost dus...was er even een paar dagen niet...

Van ss heb ik gehoord dat er een verschil in de structuur zat een tijdje geleden. Dat zou komen door de slechte kwaliteit van verschillende oogsten (oa hooi). Aan de samenstelling van ss is wel niets veranderd, maar doordat op hetzelfde moment ongeveer ze hun verpakking iets hebben gewijzigd, dachten er mensen dat de samenstelling veranderd was. Dat is dus niet het geval. De kwaliteit van de grondstoffen was dus wel slechter een paar maanden geleden.

Ik heb er zelf geen last van gehad, enkel gelezen op een engels forum, waar veel mensen dat gebruiken en die hadden toen contact opgenomen met de fabricant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .