Ga naar inhoud

Overschakelen op eigen voer


Mary

Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik deze vraag gesteld:

Ik heb weer een vraag, gister 8,5 week jonge nijn gekregen en nog een beetje onzeker.

Van de fokker waar ik haar vandaan heb, heb ik zakje met gemengd voer meegekregen, voor een dag of 7. Ik geef mijn andere nijn gewonen biks en dat wil ik haar ook gaan geven. Maar ik zie nu al dat ze alle biks laat liggen. Ik wil haar wel steeds meer van mijn eigen voer geven, mengen met het oude. Ik had het de fokker ook voorgelegd en die zei dat ik daar wel mee op moet passen want ze kan het ook gewoon laten liggen en helemaal niks eten.

Mijn vraag is dus, is dit wel verstandig te doen of moet ik haar altijd haar oude voer blijven geven? Was niet mijn plan, maar als ze het niet eet....

Oh ja, mijn andere nijn is nu 5 maanden dus dan moet bijna gaan wegen met de biks. Hij weegt ongeveer 1.4 kilo....

----------------------------------------------------------------

situatie nu is dat ik nog maar voor één dag voer van de fokker heb. Ze laat al het biks steeds liggen, ik heb het gemengd met mijn voer (biks) maar laat het liggen. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net hetzelfde aan de hand. Mijn nijnen kregen altijd gemengd voer maar omdat één van de 2 wat zwakkere darmpjes heeft wilde ik ze overzetten op science selective. Met de voedster geen probleem, gewoon elke dag een beetje meer van het nieuwe en wat minder van het oude en na een week at ze enkel nog de ss, maar bij de ram (waar het eigenlijk voor is) ging dit niet zo goed. Hij at alleen maar zijn oude voer en raakte de biks niet aan. Ik heb dan toch op een keer gewoon alleen de ss gegeven (5 gram om te beginnen) zodat hij niet anders kon dan dit eten. Misschien een tip voor jou konijntje? Maar wel goed de keuteltjes in het oog houden dan hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .