Ga naar inhoud

Probiotica


Caroline

Aanbevolen berichten

Ik lees hier wel eens over probiotica en dat dat in bepaalde medicatie voor konijnen zit...volgens mij zit het ook in de prozyme van konijnenbelangen wat veel mensen hier net als ik wel eens bijgeven als de keutels kleiner worden of er sliertjes haar tussen zitten...

Ik las onderstaand artikel net in de standaard. Erg droevig en ik weet ,minder gepast om dit plots op "maar konijnen" te projekteren, het gaat hier tenslotte om mensenlevens... Maar het is informatie die misschien ook vragen oproept bij het vrije gebruik van zo'n zaken bij zieke konijnen...

24 doden bij Nederlands wetenschappelijk onderzoek

UTRECHT - Bij een Nederlands wetenschappelijk onderzoek naar de remmende werking van probiotica bij alvleesklierontsteking zijn 24 Nederlandse patiënten omgekomen in de periode 2004-2007. De probiotica zijn volgens het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC) afkomstig van het Nederlandse bedrijf Winclove.

Het UMC heeft het nieuws woensdag bekendgemaakt. Volgens het ziekenhuis zou een aantal van de overledenen waarschijnlijk nog leven als ze de probiotica niet toegediend hadden gekregen. Het ziekenhuis kan niet aangeven voor hoeveel van de 24 overledenen dat geldt.

Probiotica zijn goede darmbacteriën die de groei van schadelijke bacteriën tegengaan. Aan het onderzoek namen in totaal 296 patiënten deel. Ze werden behandeld in vijftien Nederlandse ziekenhuizen, waaronder alle acht de Universitaire Medische Centra.

'Niets misgelopen'

De onderzoekers kregen in oktober vorig jaar door dat de probiotica gevaar konden opleveren. Volgens een woordvoerster van het Utrechtse UMC zijn toen onmiddellijk collega's in Tsjechië gealarmeerd die met een soortgelijk onderzoek bezig waren. Het onderzoek daar werd meteen stopgezet.

De woordvoerster benadrukt dat er op zich niets misgelopen is bij het onderzoek. 'Alleen de uitkomst is dramatisch anders dan verwacht.' Nog volgens haar zitten probiotica ook in producten als Yakult, die de darmwerking zouden bevorderen en gewoon in de supermarkt te krijgen zijn.

De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. 'Maar ernstig zieken op een intensive care zouden het niet moeten gebruiken.'

Aangeslagen

De nabestaanden zijn dinsdag ingelicht over het dramatische verloop van de research. Volgens het UMC zijn de onderzoekers zeer aangeslagen. Op basis van kleinschalige onderzoeken in het buitenland hadden ze juist verwacht dat de probiotica de ontsteking zouden afzwakken.

Vooralsnog is niet duidelijk of de nabestaanden in aanmerking komen voor een schadevergoeding. Alle patiënten die aan het onderzoek deelnamen, hadden op voorhand een contract ondertekend, zo meldt het UMC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja is een hele trieste zaak en ik vind het goed van je dat je de link legt met konijnen en prozyme

in principe ben ik een voorstander om alles zo natuurlijk mogelijk te houden met mens en dier

dus in konijnen gevallen zou ik eerst behandelen met vers ananas sap werkt het helemaal niet dan prozyme

ik vraag me nu dus net als jij af of het dan niet meer schaat al baadt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb het bericht gevolgd...

iedereen die de drankjes van bijvoorbeeld actimel drinkt krijgt ook de odige probiotica binnen.

en ook in menselijke medicatie zit geregeld probiotica.

iedereen krijgt er dus van binnen..

verschil in deze zaak is dat het in het onderzoek mensen betrof met een ernstge ontsteking aan de alvleesklier en die in sterk geconcentreerde mate de probiotica hebben binnen gekregen....

in de medicijnen en de zuivel producten zijn de probiotica sterk verdund...

ik ben zelf ook iemand die ten zeerste tégen zelf dokteren is!!

gef nooit iets zonder reden en probeer het eerst "makkelijk"op te lossen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja meschien ben ik heel nuchter maar het zegt dus eigelijk helemaal niks.Alle mensen haden iets aan hun alvlees klieren!!!Dus ja dat is per persoon anders.Wat je wel kan concluderen dat het niet zo is dat de mensen er baat bij hebben gehad.Wij gebruiken ook het spul inderdaad bij de konijnen zonder problemen.Als ze over lijden is het een andere oorzaak ziekte net als bij deze mensen cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is algemeen bekend dat de ene persoon anders reageerd op natuurlijke middelen dan de andere.

De 1 wordt er beter van, bij de ander gebeurd er niks.

Het feit is ze kunnen niet bewijzen dat het echt lag aan de probiotica, maar ze kunnen ook niet het tegendeel bewijzen dat het er niet aan lag.

Feit is dat het zeer zieke mensen betrof en wat had er gebeurd als beide groepen hetzelfde hadden gehad?

Kortom het is betreurend dat er zoveel mensen zijn dood gegaan, maar was dit anders geweest hadden ze de probiotica niet gehad..........

Probiotica wordt tegenwoordig weliswaar verdund in heel veel producten die wij dagelijks binnen krijgen.

Tel je al die verdunde dosisen bij elkaar op kom je ook al een aardig eind, dan zouden we toch ook bij ons gevolgen eraan moeten zien.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .