Ga naar inhoud

Gedrag Bella


lisa4

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer 1,5 jaar heb ik twee schattige konijnen buiten. Baley het (geholpen) mannetje en Bella het vrouwtje. We hebben er bewust voor gekozen om een stuk groter vrouwtje te nemen anders zou het mannetje misschien wel steeds op het vrouwtje gaan zitten en dat zouden we zielig vinden.

Nu sinds een tijdje is Bella gigantisch dominant en zit juist op Baley en rent achter hem aan en loopt over hem heen. Baley vindt dit niks en rent weg. Ze hebben nog niet gevochten maar knuffelen ook af en toe. Maar ik vind het zo zielig voor Baley omdat Bella echt een stuk groter is dan hemzelf. Nou is mijn vraag of ik het zo moet laten of dat ik ze af en toe appart moet zetten?

Ik heb wel een fout gemaakt want ik had eerst Baley en toen Bella erbij kwam liep Baley weg als ik hem wilde aan halen. Sindsdien aai ik Bella vaker dan Baley. Jaloers konijn misschien? Zou het ermee te maken kunnen hebben.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Lisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord van Cindy in het gesloten topic:

Tja inprinciepe zou het wel goed moeten kunnen gaan een grotere en een kleiner konijn.Het zijn man en vrouw toch.Dan is het rij gedrag vrij wel normaal.Alleen een handy cap de ram kan niet op de voedster rijden omdat zei te dominant is.Zolang hij verder geen wonden op loopt en niet te gestresst is en goed eet zou ik het zo laten.Hoe oud zijn de konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .