Ga naar inhoud

Knuf eet weer niet goed, moet ik al bellen?


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik heb weer en vraag over Knuf. In oktober vorig jaar had ze een verstoping, Vorige maand lagen haar darmen stil (zoals zommigen miss nog weten) en sinsdien eet ze 20 gram biks en voor de rest 3x per dag groente en kruiden. Dit ging goed tot vanmiddag. Toen ik haar groen gaf ging ze niet eten (ong 14.00u), Ik moest met de auto naar garage dus net ging ik haar weer groen geven en ze had het dus niet op. Ze heeft van vanmiddag 1blad andijvie haar stukje wortel en de selderij laten liggen. Nu heeft ze 1 blaadje witlof en wat peterselie op maar voor de rest wil ze niks. Zelfs haar biks niet (daar is ze gek op nu ze zo weinig krijgt) Wel een half rondje (zo'n oranje uit het russellrabbit). Dat deed ze dus vorige keer ook en toen lagen haar darmen al stil. Ik hoor wel iets grommel in haar buik (met m'n oor ertegen) maar niet veel. Zal ik nu alweer bellen naar de da? En zoja, er is 1 arts waar ik niet meer heen wil (slechte ervaring) stel dat die dienst heeft, wat zal ik dan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld met de dierenambulance en die wist niet wie er dienst had. Ik het even uitgelegd dat ik liever niet naar die ene da wil. Hij ging even rondbellen en gelukkig belde onze eigen da terug (ik denk dat hij haar als 1e gebeld heeft) en ik ga zo weg. Bedankt Kelly!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je al weg?

Vraag aan je DA een flesje cisaral of primperan mee voor situaties zoals deze en vraag of je dat mag geven als dit zich voor doet. Of vraag wat hij kan meegeven als je het voortijdig opmerkt. Gewoon een kwestie van iets in huis te hebben wat haar kan helpen en in het geval dat je eens onmogelijk onmiddellijk naar de DA kan ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn er weer hoor. Deze keer gelukkig wel samen. Ze had weer helemaal geen darmgeluiden meer maar gelukkig niet zo'n grote bal. Ze heeft weer haar injecties gehad en lactulose (waren we vandaag mee klaar en nu hebben we dus weer een hele fles). Ik heb wel heel uitgebreid kunnen praten met de da dat was erg fijn. Hoe het komt blijft toch wel een beetje gokken. Ze heeft echt heel gevoelige darmen dus zelf de kleinste verandering kan ze op reageren. We gaan haar nu wel op sience selective zetten om te kijken of dat scheelt. Verder maar weer afwachten. Toen we net thuis waren zat ze wel een beetje te trillen en heel soms te knarsen (ze leek een beetje misselijk, of stress en warmte miss)) en wilde nog niet eten. We zouden haar evt moeten dwangvoeren maar ze eet nu wel flink kruidenhooi met paardenbloem en ook 5gr sience selective dus dat is denk ik niet nodig. Bedankt voor jullie reacties weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, Sammy ook al? Moeilijke buikjes he.

@ cindy: Haar tanden was nog niets aan te zien vorige keer uitgebreid gekeken en nu wel gekeken maar iets minder uitgebreid geloof ik. Maar ze eet ook gewoon harde dingen wel, net de ss en hooi, of zegt dat niet genoeg? Nu ziet ze er ook weer goed uit is aan het eten en lopen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je zelf ook aan haar buik gevoeld bij de DA? Lijkt me wel handig als je leert voelen wat het verschil is tussen een echte verstopping en een gewone verharding.

Naargelang ze het toelaten maseer ik bij ons ook de buikjes, nu ja een beetje betasten. Soms voel je belletjes gas en soms idd hardere deeltjes die wegvloeien onder je hand als het ware. Soms genieten ze er echt van en knabbelen erbij en soms mag ik hun buik niet aanraken. Ik weet dus ook niet of ze het net toelaten om weg te maseren of net niet toelaten als hun darmen "gevoeliger" zijn... Ik ben er ook nog nooit toegekomen dat aan mijn DA te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige keer heeft ze duidelijk laten voelen en dat kon je niet missen nee. Nu had ik idd ook wel gevoeld maar er was niet echt iets te voelen. Klopt ook want nu waren we er denk ik wat vroeger bij. Ik wist ook niet dat die darmen zo snel al kunnen stilliggen. Ze is wel een harde hoor dus je merkt ook niet snel aan haar dat er iets is. Darmmassage heb ik de 1e keer wel gedaan toen liet ze het toe maar vandaag niet. Is altijd goed zei onze da idd ook al.

Ik vind het soms wel moeilijk hoor dat voelen, soms denk je is dit nou wat of niet? Maar ja ik heb er dan ook niet veel ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn idd nog maar niet gaan dwangvoeren maar ben blij dat jij het ook zegt. Eerst dronk ze wel gewoon maar de laatste tijd niet zoveel omdat ze zoveel groente at. Ik zal er nu op letten omdat ze vandaag niet zoveel groen op heeft. Ze heeft wel altijd gewoon een bakje staan. Ga straks nog een beetje groen proberen en dan morgen evt. wat extra water geven als ze haar medicijnen krijgt. Dat is 2/3 keer per dag en dus ook al wat extra vocht:baby:.

Het word wel steeds moeilijker om haar te vangen want dan weet ze al hoe laat het is, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet deze keer niet veel groen maar wel veel hooi (kruidenhooi met paardenbloem). Waarschijnlijk moeten we idd wel water erbij gaan geven want ze drinkt niet veel. Ze heeft sinds gisteravond 3 blaadjes andijvie, 4 blaadjes witlof, wat peterselie en wat wortelloof op. En een hele berg hooi dus. Ik heb nu andijvie van de groenteboer (kleinere donker groene blaadjes) en vorige week van de supermarkt (hele grote, lichtere bladeren). Kan het zijn dat ze die andere lekkerder vind, of zou ze gewoon geen zin hebben?

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Ze heeft vanmiddag lekker een paar uurtjes los gelopen en gaat wel lekker haar gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .