Ga naar inhoud

nog even een vraagje over ontlasting van mijn nieuwe nijn


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Mijn lieve dwerghangoor die ik sinds gisteren heb, keutelt echt super veel...ik weet niet wat normaal is, maar zij heeft zeker 100 keutels op een dag (ze is 8 weken oud). Veel en veel meer als mijn eerste nijn had. Het zijn wel mooie harde keuteltjes. Verder eet ze goed hooi en haar voer ben ik nu voorzichtig aan het mixen met mijn voer (heb van de fokker een zakje meegekregen).

Ook heeft ze hele donkere urine. Nu heb ik wel gelezen dat dat niet zoveel kwaad kan. Ik schrok er alleen wel van omdat het echt oranje-bruin is.

Iemand een idee waarom ze zoveel keutelt en of dit slecht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig maar!

Maar hoe kun je eigenlijk zien dat urine bloed bevat? Ik heb nu een handdoek in de helft van de kooi liggen omdat Bo herstellende is van een oogontsteking opgelopen door een strootje. Nu heeft ze de helft van de kooi hooi en zaagsel en de helft handdoek waar ze 's avonds lekker op ligt. Alleen vind ik de urine echt donker. Wanneer kan ik echt zien dat het bloed is?

De urine heeft nu echt een roest kleur vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de urine kan dagelijks van kleur en substante veranderen! dat heeft er onder andere mee te maken met wat ze gegeten hebben. van wortel kleurt de urine bijvoorbeeld oranje!

urine kan ok verkleuren door de bodembedekker die je gebruikt!

ik heb hier al de volgende kleuren urine voorbij zien komen....romig wit, licht en donker geel, bruin, rood en oranje......

ook kan urine en romig en dik van substantie zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ga ik er maar vanuit dat het goed is. Bo huppelt ook vrolijk rond!

Zag vanmorgen wel dat ze haar (denk ik) blindedarmkeutels niet opgegeten heeft. Er lagen drie ronde schijven keutels. Ze plakten enorm en zaten allemaal aan elkaar geplakt. Ik weet nu niet zeker of het blindedarmkeutels waren maar het leek er wel op. Komt dat vaker voor dat jonge nijnen deze niet opeten? Ik houd eht wel in de gaten. Ze is ook nog zo fragiel met haar 8 weekjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jonge konijnen laten die idd wel eens liggen. over het algemeen betekent het laten liggen van blindedarm keutels dat ze een teveel aan voeding krijgen.

bij jonge konijnen wil het ook nog wel eens te wijten zijn aan dat ze het druk hebben met andere dingen..

spelen.... verkennen....

nu is een keertje laten liggen ook beslsit geen ramp hoor... dat heeft ieder konijn wel eens een keer.

blinde darm keutels zijn te herkennen omdat ze eruit zien als een trosje druiven...

het zijn kleine aan mekaar geplakte keuteltjes in een trosjes vorm.

je weet zeker dat het geen plakpoep was? diarree dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat het gewone plakpoep was omdat er verder geen strootjes of zo in te vinden waren en het echt enorm plakte. Het waren kleine zwarte keuteltjes die aan elkaar vast zaten. Mijn andere nijn heeft ook wel eens wat laten liggen maar dan was het idd een trosje. nu was het echt een plakkaat zeg maar....

Hij is ook nog erg aan het onderzoeken. Ik houd het gewoon extra in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .