Ga naar inhoud

Raar!!!!!!


sannie

Aanbevolen berichten

Binnen 5 dagen trof ik alle twee mijn konijnen dood aan in het buitenhok. Afgelopen woensdag lag Nijntje dood onder het hok het ander konijn zat nog springlevend naast. Ik heb Nijntje nagekeken maar kon eigelijks niets raars aan haar ontdekken alleen een beetje bloed op haar vacht bij haar snorharen. Waar het bloed vandaan kwam kon ik ook niet ontdekken. Haar vacht zag er gewoon mooi uit verder eigelijk niets bijzonders. Ik dacht tja wel raar want ze was nu ongeveer 1 jaar en dus toch wel erg jong (lijkt mij) om zo ineens dood te gaan. Vanmoregen al moet bijelkaar geraapt om een flink diep gat in de tuin te graven en haar te begraven. Maar wat zag ik tot mijn grote verbazing nummer twee lag ook dood onder het hok. Bij dit konijn zaten twee stippen onder haar nek en het kopje hing los. De ren is aan de bovenkant afgeschermd met gaas alleen aan de zijkant was een klein stukje wat we iedere keer met een stukje gaas afdekte. Dit stukje gaas lag aan de andere kant van het hok.

In eerste instantie had ik nog het idee dat Nijntje toch misschien wel aan een virus of iets zou zijn overleden maar na vanmorgen vraag ik me dit dan toch wel af.

Ik woon in een woonwijk en dat een kat dit gedaan zou hebben lijkt me toch raar maar ja m'n dochter verdrietig en wij staan voor een raadsel. Is er iemand die dit ook wel eens meegemaakt heeft?:(

Sannie&Samantha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet gelijk aan iets als een steenmarter denken... Passen zich goed aan aan de leefomgeving maar zijn ook jagers.

Ja ik denk ook een steenmarter... Is dat gedeelte wat je elke keer opnieuw afdekt, groot genoeg om voor een kat of een steenmarter een doorgang te kunnen zijn?

En wat bedoel je precies met 'stippen' ?

En ze lagen dood onder het hok??

Toch denk ik aan de hand van de beschrijving niet dat het een virus is geweest..

Erg sneu voor je! Het verlies van twee jonge konijnen kort achter elkaar. (Jammer dat je nummer twee niet naar binnen hebt gedaan, of een andere veiligere plaats hebt gegeven, nadat je nummer één in het hok dood aantrof...)

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje... ik ben niet zo op de hoogte van marters...maar euh..zouden die ze niet opeten?

Steenmarters eten ongeveer alles... Ratten, Muizen, Konijnen, Vogels, Wormen, Eieren, Vruchten...en wat de mensen aan eetbaars achterlaten...

Echte rotbeesten...! Erger dan katten (die zouden niet zo snel een konijn, of eieren, of dat wat mensen aan eetbaars achterlaten opeten!)

Maar het kan natuurlijk altijd dat de marter het konijn gedood heeft (killer instinct) en geen behoefte had om het mee te sleuren/op te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steenmarters eten ongeveer alles... Ratten, Muizen, Konijnen, Vogels, Wormen, Eieren, Vruchten...en wat de mensen aan eetbaars achterlaten...

Echte rotbeesten...! Erger dan katten (die zouden niet zo snel een konijn, of eieren, of dat wat mensen aan eetbaars achterlaten opeten!)

Maar het kan natuurlijk altijd dat de marter het konijn gedood heeft (killer instinct) en geen behoefte had om het mee te sleuren/op te eten.

Ah..ok, dat wist ik dus niet...ze doden dus ook gewoon "om te doden"...de natuur is soms toch een beetje vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel last van een marter in mijn kippenhokken en ken maar al te goed alle kenmerken.

Helaas al is je hok nog zo goed beveiligd als ze willen komen ze er echt wel in, onvoorstelbaar hoe die hier is binnen gekomen en al 2 van mijn kippen heeft vermoord

Marters doden zelden puur voor het doden.

Een marter dood door de kop eraf te bijten en de kop zal je dan ook niet meer terug vinden, daarnaast wordt het grootste gedeelte van de ingewanden eruit gevreten en de rest verstopt.

Met je beschrijving hier denk ik dus niet dat het een marter is geweest.

Eerder denk ik aan een hermelijn aangezien die het bloed uit hun prooi zuigen en meestal de rest laten liggen

Voedsel hermelijn:

Voornamelijk kleine knaagdieren (woelrat- en muis), spitsmuizen, vogels en eieren, maar ook konijnen die tweemaal zo groot zijn worden tot IN de pijpen gevolgd en met een beet IN de nek gedood.

Weet wel, hebben ze eenmaal de weg naar je hok gevonden blijven ze terug komen.

Een tijdje geen dieren erin houden is geen oplossing aangezien ze dat soort plekken goed onthouden, wegvangen en ergens ver weg uitzetten is de enigste oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik de eerste post lees, is zo iets soortgelijks een van mijn konijnen overkomen vroeger, 3 hoog op groot dakterras hadden we 2 jonge konijnen, een lag bebloed dood in het hok, de ander levend en later verhuisd naar een kennis met overige dieren.

wij dachten aan ratten, want daar hadden we toen enige tijd last van, is dan een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even en stukje over de levensweg van een rat geplukt van internet

Ratten zijn welliswaar alleseters maar bovenal zijn het knaagdieren ze doden geen grotere dieren OF jongen waar een ouderdier bij aanwezig IS. Kuikens onder een kloek zijn dus veilig. Een klein kuiken alleen zou op het pad van een rat met honger minder kans maken het te overleven.

Meestal komen ratten bij kippen op het voer af dat verspreid wordt door de kippen zelf.

IN enkele gevallen als er een slechte hygiene IS waarbij dode dieren IN een hok/ren liggen zullen ze daarop af komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .