Ga naar inhoud

fruitsapvoor konijn


peter bas

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

het was weer een tijd geleden dat ik op bb zat maar I'm back

ik had geen vragen dus daarom

maar nu weer wel en vind het hier gewoon zo gezellig dat ik het niet kon laten

om weer te komen

ik wou alleen even vragen als je een blender hebt en je doet er bijvoorbeeld allemaal fruit en groente in kan je dat dan gewoon aan je konijn voeren in een blender wordt het wel heel dik

als dit niet kan wil ik graag weten of het misschien in een sap pers kan of niet

nou dat was het eigenlijk z' n beetje

groetjes peter bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hbe er eerlijk gezegd ok nooit over nagedacht...

maar als je iets in de blender stopt krijg je wel enorm veel vliesje en velletjes.. wat het wel gevaarlijk maakt voor je konijn!

daarnaast denk ik dat je je konijn een groter plezier doet door m aan allerlei groentes lekker te laten knabbelen dan t gepureerd voor zijn neus te zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spreekt mij om eerlijk te zijn absoluut niet aan. In fruit zit suiker en als je het in een blender mixt heb je naar mijn mening meer van elk fruit nodig om een papje te krijgen dus meer suiker. Bovendien ben ik het met Kelly eens dat je een konijn vast meer plezier doet door hem te laten knagen wat ook nog eens goed is voor de tanden van een konijn.

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kan een konijn ook iets anders drinken dan water? Want dat lijkt me echt niet lekker altijd maar water.

Bv. Geperste sap, van een fruit ofzo?

Ja een milkshake of een smoothie:blink:

denk nou toch eens na alsjeblieft!!! water is heus voldoende hoor, een konijn staat daar niet bij stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk idd ook niet dat een konijn stil staat daarbij hoor!

de meesten beestjes.... of ja ijna alle eigenwijlijk wel, drinken toch altijd water!!

een baby doe e ook het grootste plezier met een fles melk!

ik denk dat het typische weer iets "mensigs"is om ons dat af te vragen!

water lijkt me t lekkerste voor je konijn! het lichaam is er op ingesteld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een konijn is het 't allerbeste om fruit en groente compleet te eten, zodat er geknaagd kan worden, de tanden moeten wel gebruikt worden! En de spijsvertering moet de harde celwandjes aan gaan pakken... 't lijkt mij dus niet goed om door middel van een blender 'voorvertering' te gaan doen... Maar als de vezels er nog helemaal doorheen zitten kan het misschien voor een keertje geen kwaad. En sap, waar de vezels helemaal uit zijn, dat is heel erg zonde, want juist die vezels zijn zo nodig voor het konijn! Geef je konijn dan eerder de vezelpulp uit de sapcentrifuge, als je groentesap maakt. Dan drink je zelf toch lekker het sap op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je konijn niet meer dan een theelepeltje per dag geven bij wijze van traktatie. Speciaal voor je konijn zoiets maken zou ik niet doen, maar als je het toch zelf drinkt/eet, kan het vast geen kwaad als je het vers maakt en het bij kleine beetjes geeft.

Wil je eens iets anders, geef hem dan hooithee (zelf maken, thee zetten met hooi en af laten koelen) of pepermuntthee. Ik geef regelmatig restjes koud geworden pepermuntthee (kruidenthee, zonder toevoegingen en zonder suiker!) op een schoteltje. Ze hebben echter altijd de keus om ook water te drinken. Ze vinden het lekker en ruiken het vaak al als ik het aan het zetten ben.

Als je veel groenvoer geeft, drinken ze ook minder. Daar nemen ze ook enorm veel vocht uit. Wil je aan de slag voor je konijn, dan zou je net zo goed wat vers gras kunnen gaan plukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .