Ga naar inhoud

dwangvoeding na castratie


lizzie1981

Aanbevolen berichten

Hoi

Binnenkort wordt snickers gecastreerd. Nu ben ik me even goed aan het inlezen wat voor voorzorgsmaatregelen ik moet nemen. Over het stukje drwangvoeding heb ik even een vraag.

Ik zie steeds babyvoeding wortel staan, is dit de gewone babyvoeding uit een potje bij de supermarkt??

En die kruik, mag dat ook een ijzeren kruik zijn met zo'n kous erover heen? (die ik zelf gebruikte in bed vroeger?)

Hopelijk gaat alles goed, ik vind het best spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je niet te druk maken hoor. Ik heb nu drie rammen laten castreren en alle drie is het goed gegaan. Ik had mijn eigen voer en hooi meegenomen naar de dierenarts zodat ik zeker wist dat ze bekend voer hadden om te eten. Het enige wat ik gedaan had, was de kooien gewisseld van plaats zodat de kooi voor de verwarming stond (niet voluit gezet maar gewoon zoals de verwarming stond) en op een verwarminsbuis wat hier door de vloer lopen en het plafond lopen. Ook toen ze thuis waren ff laten bijkomen en later iets gegeven wat ze het lekkerst vinden en voor het slapen gaan weer.

Suc6!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dwangvoeding en de kruik zijn alleen nodig in barre omstandigheden na de operatie.

En inderdaad, de dwangvoeding is babyvoeding van Olvarit; wortel.

Het konijn binnenhouden in een verwarmde (huis)kamer is effectiever dan een kruik in het hok. Tegen dit 'vreemde ding' gaan konijnen niet gauw aanliggen.

Succes met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat een kruik nodig is voor buitenkonijntje, maar volgens mijn dierenarts mocht hij na de castratie niet op stro of hooi zitten. Hij had dus kranten en handdoeken in zijn kooi, hij mocht ook een paar dagen niet uit zijn kooi (mocht niet springen). Zonder stro e.d. lijkt me niet echt fijn voor een buitenkonijn (veel te koud) dus binnenhouden lijkt mij beter. Kun je hem ook gelijk goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat een kruik nodig is voor buitenkonijntje, maar volgens mijn dierenarts mocht hij na de castratie niet op stro of hooi zitten. Hij had dus kranten en handdoeken in zijn kooi, hij mocht ook een paar dagen niet uit zijn kooi (mocht niet springen). Zonder stro e.d. lijkt me niet echt fijn voor een buitenkonijn (veel te koud) dus binnenhouden lijkt mij beter. Kun je hem ook gelijk goed in de gaten houden.

Het is heel verstandig om hem eerst binnen te houden!

Wanneer hij weer helemaal fit is, actief beweegt in zijn hokje, en goed eet en drinkt kun je hem weer langzaam overplaatsen naar zijn buitenverblijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen mogen na een castratie een week niet op stro zitten!

veel konijnen hebben na een operatie moeite om hun temperatuur vast te houden en daarom worden een kruik en ff binnenhouden geadviseerd.

een schuurtje of tuinhuis geeft buitenkonijnen ook al voldoende beschutting!

mocht je een buitenkonin binnen gaan houden let dan op dat je hem op de koelste plek van het huis zet ivm de temperatuur verschillen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .