Ga naar inhoud

Rode(bloed) ontlasting


Mike Nuijs

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn eet al ruim een dag geen eten meer behalve hooi en drinken doet ze ook niet!

Het viel me vanavond op dat er bloed of roodkleurige ontlasting in de plashoek lag? Ik heb op het forum gekeken naar eventuele kenmerken voor ontstekingen maar als ik naar haar kont kijk zie ik een paar donkerrode haren maar niet echt een rode kont. Ze heeft geen rare dingen gekregen de afgelopen dagen, eigenlijk alleen korrels en hooi.

Wat kan dit zijn en wat moet ik doen?

Ze is drie weken geleden bevallen dus ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft?

Groet Mike,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt bloed wat je ziet aan de keuteltjes, of is het eerder urine? Urine kan namelijk veel kleuren hebben, afhankelijk van wat het konijn gegeten heeft...

Als je je zorgen maakt (en dat doe je blijkbaar), zou ik toch als de bliksem vanavond nog naar een dierenarts gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, als het niet lijkt op je eigen bloed, dan is het waarschijnlijk de kleur van de urine (zeker dat je haar geen wortel of zoiets gegeven hebt, want daar kan de urine wel rood van kleuren)

houd zeker het keutelen goed in de gaten hoor! ze moet echt veel keutels maken op een dag, anders is er iets mis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja naar da gaan en kun je foto van de jongen plaatsen.En weeg ze per stuk het kan best zijn dat moeders ziek is en geen melk meer geeft.Als je konijn ab krijgt moeten de jongen geflest worden .Anders krijgen ze dat naar binnen via de melk dat kan dodelijk zijn.Als je de jongen elke dag op de zelfde tijd stip weeg kun je zien of ze nog aan komen

en kun je een foto eventueel van de rode plas maken.maar ga snel naar da.Niet keutelen kan betekenen dat ze al een tijdje niet eet bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .