Ga naar inhoud

Binnenoorontsteking (otitis interna)


Bazinga

Aanbevolen berichten

Mijn ex-voedster (ze wordt 6j in augustus) sukkelt met een binnenoorontsteking.

Twee weken geleden toonde ze nystagmus en begon ze te weven met haar hoofd (ongecontroleerd naar links kijken), haar hoofdje bleef wat naar links staan (horizontaal, niet schuin zoals bij head tilt). Ze had weinig tot geen evenwicht. Enkele onderzoeken en euro's later was de diagnose: Binnenoorontsteking (DA noemde het bulitis?), er werd geen actieve EC in haar bloed gevonden, wel sporen van eerdere infectie.  10d antibioticum (Doxybactin) en ze leek het beter te doen. Ze was actief, viel niet meer om, toonde interesse in eten. Ze werd stilaan weer de oude. Tot gisteren...

 

Gisteren op controle bij de dierenarts (konijnkundige dierenarts!) om haar oor uit te spoelen. Dierenarts kon al weer in haar oor kijken (dat kon voordien niet door de ontsteking) en zag infectie. Bij thuiskomst deed ze het super goed, maar naarmate de avond voorbijging werd ze stiller en weigerde te eten. 's nachts zag ik een enorme head tilt, haar hoofdje lag bijna onder haar lijfje. Ze tolde als een gek. Ze nam wel groenvoer aan. Ik dacht dat ze de ochtend niet zou halen. Een slapeloze nacht verder en ze klaarde wel wat op. Ze kan weer zitten zonder te vallen, al blijft haar hoofdje scheef. Ze eet, kleine beetjes, maar ze eet. De dierenarts vermoed dat er een gaatje in haar trommelvlies zit, waardoor het spoelwater in haar oor is gelopen. Volgens hem moeten we gewoon wachten tot het water uit haar oor komt.

 

Iemand ervaring hiermee?

Is er iets wat ik kan doen om het water sneller uit haar oor te laten komen? Ik masseer haar nekje en oortje al ter ondersteuning.

 

Extra info, medicatie:

- 5d 2x/dag panacur 0.3ml (ze weegt 1.25kg). Nadien nog enkele dagen 1x/dag, vervolgens even tussenpauze omdat er geen actieve EC was, sinds dinsdag krijgt ze opnieuw onderhoudsdosis 1x/dag

- 3d baytrill

- Doxybactin 2x/dag 0.65ml (ondertussen dag 11)

- 2x/Dag Metacam

- 2x/dag Emeprid (darmstimulant) 0.75ml

- 1x/dag Maropitant (tegen het tollen) 1ml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .