Ga naar inhoud

Na castratie aan de 'wond' zitten


Mary

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn nijn net opgehaald van de DA, hij is gecastreerd.

Kan het kwaad dat hij al losloopt en van trappetjes afspringt?

Ook zit hij steeds tussen zijn benen te 'wroeten', kan hij de wond dan los trekken.

Is het normaal dat hij er aan zit steeds?

Verder gaat alles prima!:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het nu al zo goed gaat met je konijn!

Het is verstandig de wond goed in de gaten te houden.

Niet geheel omdat hij de wond misschien los kan trekken, maar als hij er veel aan "wroet" ontstaat er een geïrriteerde huid, en daardoor kan er een ontsteking aan de huid ontstaan.

Het is normaal dat hij aan zijn wond zit, het ruikt overigens vreemd en bovendien begint het te jeuken als gevolg van de genezing. Probeer er wel voor te zorgen dat hij niet (te) veel aan zijn wond zit.

Hem los laten lopen is geen probleem, maar van trappetjes afpringen e.d. is niet verstandig. Dit geldt voor alle dieren die na een operatie gehecht zijn. De hechtingen rekken dan te vaak te veel uit. En dat zorgt dan ook weer voor te veel irritatie aan de huid, wat dan op zijn beurt kan zorgen voor een ontsteking.

Veel succes met je nijn! En houd hem goed in de gaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk , ik moet zeggen als hij onder narcose is geweest hij wel een paar dagen van slag kan zijn .. Als ik kijk naar mijn hond na zijn casratie was topch echt 4 dagen helemaal bang en anders , komt natuurlijk ook een beetje door de pijn .. Heb jij ook medicijnen mee gekregen voor de pijn ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb niks meegekregen. Hij eet en drinkt wel gewoon.

Maar als ik nu de kamer in kom en ik wil hem aaien dan rent ie weg en gaat in een hoek zitten, als ik naar hem toe loop rent ie weer weg.

Ik denk dat ik hem maar even met rust moet laten of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, en dat zeggen de meeste dierenartsen.

Voor de operatie heeft je nijn naast een narcoseprik ook een pijnstiller intra veneus gekregen (in de ader). Die werkt 48 uur. Dat is de tijd dat hij het meeste last zou hebben na de operatie.

Natuurlijk voelt hij op dit moment ook nog steeds wat pijn, maar het is het beste voor het konijn om zonder pijnstillers te herstellen. Pijnstillers hebben ook nadelige werkingen voor de gezondheid van het konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .