Ga naar inhoud

klitten in zijn nek en jeuk!


lizzie1981

Aanbevolen berichten

hoi

Snickers heeft sinds kort een klit in zijn nek zitten, ter hoogte van zijn wang. Hij kan er net bij met likken. Nu heb ik een tijdje geleden die klit eruit geknipt, maar het worden er steeds meer.

Ik heb het idee dat hij er jeuk aan heeft, want als ik er naar wil kijken, krabt of bijt hij me (en dat doet hij nooit)

De huid ziet er een klein beetje rood uit. Verder kan ik het niet zo goed zien.

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn en zou ik ermee naar die DA moeten gaan? Het is maar 1 plekje dus ik weet niet of het een allergie is.

Ik heb geen andere konijnen en ik verschoon zijn hok iedere week (haal dagelijks zijn plas en keutels eruit).

Het is wel zo dat snickers eerst altijd op een houten huisje zat in zijn kooi, maar omdat hij dat huisje opat en hij groter werd hebben we het huisje eruit gehaald waardoor hij nu gewoon op zaagsel ligt.

Hopelijk hebben jullie een idee en wat ik er aan kan doen! En of ik het zelf kan of naar de DA moet gaan!

Alvast bedankt

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

die klitten zijn ook grijs, terwijl zijn haren zwart zijn.

Hij is in december een weekendje bij een vriendin gaan logeren die ook een nijn heeft. Ze zijn niet samen los geweest maar hebben wel in dezelfde kamer gezeten met de kooien. Zou het daar aan kunnen liggen?

Ik snap er niks van omdat ik zijn hok super schoon houdt en dit ineens is komen opzetten. Ik heb ook geen andere dieren, behalve dan dat snickers wel meegaat naar mijn ouders als we daar heengaan en die hebben we een jack russel....

Ik bel vanmiddag de DA wel even voor de zekerheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben bij de DA geweest, waarschijnlijk een stootwond of een stress wondje.....zielig vond ik dat toen ik dat hoorde!! En daarom heb ik ook besloten om ten eerste een groot buitenhok te kopen voor binnen, ten tweede hem laten castreren en ten derde een lief meisje erbij als vriendinnetje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die geperste houtkorrel, is dat een soort kattenbak korrel?

Ik zie dat nooit bij de knaagdierspullen staan!

En leg je daar dan nog wat overheen (stro bijvoorbeeld?)

Ik had nu gewoon alleen zaagsel maar dat stoft inderdaad enorm, zijn kooi zit altijd onder een laag stof!

nee dat staat hier gewoon bij de bodembedekkers!! zal eens kijken hoe het heet!

je kunt ook van die hout snippers pakken, en erover heen doe ik inderdaad een laag stro!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .