Ga naar inhoud

Hernia


Iris

Aanbevolen berichten

2 maandjes geleden was bam bam niet meer zo levendig als altijd. Hij rende niet meer in ze rennetje en hij viel af.. Wij naar de DA bleek dat hij een hernia heeft! De da zei ook dat ze doordat ze zo'n kracht in hun achterpoten hebben en gekke sprongen maken(wat hij deed) zichzelf een hernia kunne schoppen(weet niet precies hoe je dat zegt). Hij heeft een prikje gekregen en multivitamine's. Er is 50% kans dat het beter gaat. Ondertussen heeft hij 2 weken geleden nog een prikje gehad. En hij lijkt nu echt op te knappen! hij rent weer weg als je hem wilt vangen, en hij rent weer een beetje rond!

Ik was bang dat ik m in moest laten slapen, hij is nog geen jaar! Gelukkig gaat het nu beter, en blijft dat het gaan. Hij was 1310gr en woog toen nog maar 1120gr. Gelukkig gaat hij nu weer omhoog ik weeg hem elke week, om dat in de gaten te houden!

Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Nijntje heeft wel iets in die richting gehad, ik moest haar 1 jaar geleden eens wassen inverband met diarree, en toen ik klaar was sleepte ze ineens met haar linker achterpootje alsof het verlamd was.

Ik meteen in alle staten natuurlijk.. ik om 11 uur savonds naar de dierenarts..

Die vertelde dus dat waarschijnlijk een zenuw in de rug was afgekneld en dat het 50/50 was of het weer helemaal goed zou komen, het kon weer aangroeien maar ook zo blijven. ze reageerde ook niet meer op pijnprikkels.

Als ik het me goed herriner heeft ze toen prednison gekregen en nog iets, en na 1 week was alles verdwenen, alsof er nooit iets gebeurt was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan wat merk je dat een konijn een hernia heeft? Mijn nijn (hij heet ook BamBam!!) is de laatste 2 weken ook erg afgevallen en crost en springt niet meer rond zoals hij altijd deed. Verder wil hij z'n biks niet meer eten. Maar als ik hem eens oppak lijkt het niet dat hij pijn heeft. (zijn tanden zijn reeds nagekeken hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik merkte dat er iets mis was omdat hij magerder werd niet meer rende gek deed. De da heeft toen ze achterpootjes iets naar achter getrokken of dubbel.. die moest die terugtrekken en dat deed die niet.....

Maar nou word het weer n boef.. gaat goed dus!:bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .