Ga naar inhoud

Beetje verdikt ...


webwiper

Aanbevolen berichten

Hey,

onze Bo mocht eergisteren op de weegschaal en was bij wonder toch wat bijgekomen (feestdagen ? :) ). Hij is een NDH (weliswaar non dwerg) en zit normaal rond de 1.7 kg, nu was dit 1.9.

Voedingspatroon :

- Dagelijks kruidenhooi (daar eet ie de lekkere stukken uit, de rest deert 'm minder)

- Elke avond 1 eierdopje biks

- 's morgens en 's avonds een goede portie groenvoer

Tijdens de zomer krijgt hij vooral volgende groente :

- groen van wortelen

- groen van witloof

- af en toe wat selder

- 1x per week een takje peterselie

- af en toe een stukje koolblad

- af en toe een worteltje

- af en toe een droog stukje brood

Tijdens de winter is het nu vooral wortelgroen, selder en witlof. Ik vroeg me dan ook af of witlof ook een dikmaker is, want daar kan ie makkelijk een steel per dag van op ? Ik ging er altijd van uit dat groenvoer (op wortelen na) geen invloed op het gewicht hebben ... Ben ik hier fout in ?

Hij krijgt voldoende beweging en aandacht, is heel alert en vrolijk (staat constant met zijn pootjes tegen de kooi te smeken om eruit te komen als hij beweging in huis hoort :) ).

Wie kan me raad geven ?

PS : Beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal :beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat die 200 gram toe te schrijven zijn aan het feit dat hij nog gegroeid is. Wanneer had je hem laatst gewogen?

Een tweetal weken geleden woog ik 'm 't laatst ... Nu is die weging ook niet tot op de gram nauwkeurig aangezien we samen met hem de weegschaal op moeten en dan het verschil moeten maken met ons gewicht :$

Hier een fotooke :

brunch.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .