Ga naar inhoud

Bijten en grommen door pubertijd?


Liaan

Aanbevolen berichten

Kleintje hier, Hij is nu bijna 4 maand (over 6 dagen). En zins een paar dagen kan ik echt het voerbakje niet meer pakken. Want hij valt me dan echt aan. Hij valt zelf het hooi aan als ik het erin leg en zijn groente. En hij gromt er ook bij. Dit deed die eerst niet.

Kan dit komen omdat die in de pubertijd begint te komen? Het is een mannetje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes !

Rammetjes zijn heel territoriaal, en eens de hormoontjes beginnen op te spelen krijg je dergelijk gedrag ! Je moet het niet echt als een aanval zien, dan wel als een verdediging van zijn kooi :) Die van ons is ondertussen bijna 7 maanden en kan alles hebben, behalve handen in zijn kooi :boxing: Ik probeer dat dan ook zoveel mogelijk te respecteren :bow: of hem af te leiden met iets lekkers :chef:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vind niet echt dat rammetje bij uitstek territoriaal zijn .. Ik heb zelf altijd meer problemen met voedsters die Agressief zijn met Voerbakjes pakken

Rammetjes heb ik nog niet meegemaakt

Maar het heeft wel met de puberteit te maken ik zou zobieso Hem Afleiden als je zijn bakje wil pakken Dat doe ik meestal dat Als ik bakjes bij boze knijntjes wil weg pakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook nog nooit gehad bij alle konijnen die ik heb.. Bij eentje een beetje, dat is een vrouwtje die lukt het nog wle af te leiden. Maar dit is echt erg.. Heb vandaag het voer van een kleine hoogte er maar ingegooid en toen vloeg die het voer gewoon aan :s ik hoop toch nog dat het iets minder wordt, want hij was altijd zo lief.

Is die nog steeds als die eenmaal bij me op schoot zit.. Dan is die heel rustig alleen in zijn hok niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wist ik ook voedsters maar bij mij gaat het om een ram he Lieke :P

Kan dit trouwens minder worden als die wordt gecasteerd? Want het was sowieso het plan hem over een tijdje te casteren (al mijn mannetjes trouwens :$ maar daar heb ik niet last van. Maar wil graag koppeltjes :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit trouwens minder worden als die wordt gecasteerd? Want het was sowieso het plan hem over een tijdje te casteren (al mijn mannetjes trouwens :$ maar daar heb ik niet last van. Maar wil graag koppeltjes :))

Dat territoriale en kortweg irritante gedrag wordt veroorzaakt door hormonen, en hormonen komen uit het "fabriekje" van een ram. Dus castreren kan idd helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .