Ga naar inhoud

help me konijn heeft katoen opgeten!


gentle20

Aanbevolen berichten

ik kwam gister achter dat me konijn stiekem op bed had gelopen.en dus een gat en me dekbed had geknaagd had en opgegeten had,ik heb gelijk de dierenarts gebeld en heb zo middel gekregen laxatract soort laxeermiddel denk ik.maar ze had vandaag wel diaree en stonk erg maar volgens de dierenarts was dat wel goed teken is.maar ben zo bang want ze zit maar wel zo stil in een hoekje maar ja ik heb in okt net een konijntje veloren aan een darmverstopping dus ben gewoon erg onzeker door.en hun zeggen wel van ja goed in de gaten houden dat ze nog wel poept enzo maar ja als het hok vol lig weet je het ook niet meer zeker.en aan me konijn die overleden is die was gewoon normaal en normaal poep dus weet niet wat ik hier mee aan moet of ben ik echt nu aan het doordraaien??

hebben jullie mischien nog tips of denken jullie ook dat dit genoeg is

groetjes gentle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, volgens mij is het niet heel erg, maak anders het hok schoon leg er een witte handdoek in (of lichte) en check of hij poept komende uren.

Probeer hem wat eten te geven en kijk of hij wil eten (desnoods iets lekkers)

Als konijntje verstopt zit of gas heeft eet hij meestal helemaal niks.

Als hij eind de middag niet gegeten en gedronken heeft dwangvoeren.... Darmen mogen niet stilliggen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt raad heb ik niet voor je, hou haar gewoon goed in de gaten zou ik zeggen. Onze konijnen hebben zo vaak stukjes uit een handdoek, kleden en horregaas gegeten en ze hebben er nooit iets van gekregen. Onze Dik heeft weleens een groot gat in m'n moeder's gordijnen gegeten en stukjes vloerbedekking ook, hij had er ook nooit last van. Verder kan ik er niks over zeggen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom ik niet eerder gereageerd heb... vind het vreemde beslissing van je DA... tenzij je konijn een heel laken op had natuurlijk... Maar laxeermiddelen mag je niet zomaar geven....en die diaree vind ik ook geen goed teken... zeker niet als het zo stonk... maar ik ben geen DA.

Ik weet alleen dat mijn konijnen,net als die van Yvonne allemaal al hun portie stof, muur, raal, deur en tapijt hebben opgegeten en dat daar nooit problemen van zijn gekomen. Gewoon goed in de gaten houden en keutels bekijken in zo'n geval...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ja ik ben gestop met dat middeltje,op advies van een andere da een goede.en mocht haar lekker veel andijvie geven.en ik hou nu haar poep goed in de gaten ze heeft gelukkig ook weer goede keutels in haar hok en wat dikig diaree zeg maar. maar niet zoveel. maar al jullie konijn ook gewoon stof hebben gegeten en zelf tapijt denk ik dat zij ook wel niks heeft.maar ik ben zins mijn tommy overleden is zo overdreven angstig.owh en ze eet ook lekker. en zal straks is haar tempratuur opmeten.en als ze nog na het weekend last heeft van diaree dan ga ik naar de da.maar ik kan me ook herinderen dat ze vroeger ook gaten in me dekbeden heeft geknaagd dus weet niet of ze dat ook heeft opgeten maar ze leeft nog steeds.zoiets zal tog ook wel gewoon verteren in de maag.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .