Ga naar inhoud

hoelang zonder groente?


Aileen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik vraag me af hoelang een konijn zonder een bepaalde groente kan zonder het opnieuw te moeten opbouwen?

er zijn zoveel verschillende groenvoer dat je niet allemaal tegelijk en iedere dag kan geven. en afwisseling is ook beter, dan blijft het ook lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er wel eens over gehoord dat de bacteriën in de konijnendarmen om iets te verteren na enkele dagen al verdwenen zouden zijn. In mijn ervaring valt dat heel erg mee zolang je maar niet eenzijdig voert. Als je zelf een kilo appels eet, hoe gezond ook, zit je ook in no-time op het kleinste kamertje... zeg ik met mijn 'boerenverstand'.

Ik heb tot de vorst kwam altijd onkruiden uit de tuin gevoerd. Altijd een stuk of wat verschillende soorten door elkaar. Maar als het vriest, is er niet veel meer te plukken buiten (gras, herderstasje, madeliefblaadjes, takken van bomen lukt nog wel). Daarom ben ik overgestapt op aanvulling met groenten van de supermarkt. Zonder problemen.

Ik denk dat dit komt omdat ze al gewend zijn aan het eten van grote hoeveelheden onkruiden. Wel doe ik het zo: de eerste dag een klein beetje van de nieuwe groente, de tweede dag dubbele hoeveelheid en de derde dag 'onbeperkt'. Ik geef het ook nooit rechtstreeks uit de koelkast, dat lijkt mij nou slecht voor ze.

Ik meng de groenten en kruiden altijd en doe de porties alvast in plastic zakken om de verschillende groenten over drie dagen te kunnen verdelen. Twee porties blijven namelijk wel goed in de koelkast. Na drie dagen krijgen ze meestal weer iets nieuws erbij of zelfs compleet andere groenten/kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .