Ga naar inhoud

konijn rijd op cavia


loes

Aanbevolen berichten

hoi

M'n mannetje en m'n cavia zitten samen in een hokje.

Die cavia kocht ik eigenlijk voor mn mannetje, omdatie anders zo alleen is:(

Kheb mn cavia al een half jaar fzo.

(het topicnaam zegt het al zelf) mijn mannetje rijd steeds op de cavia.

In het begin dacht ik dat dat wel ging beteren, niet dus!

dat is nu nog steeds zo, en het is echt voortdurend! steeds als ik naar hem toe ga, zie ik het hem doen! (die cavia is ook een mannetje:blink:)

Ik geloof dat mijn konijn dus een beetje teveel plezier beleeft aan de cavia.

M'n cavia vind dat echt niet leuk, hij is mega bang!

weet er iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mannetje castreren en aan je twee dames konijnen koppelen!

"je had toch ook nog twee dames he als ik me niet vergis"

veel mensen zijn sowieso geen voortsnaders van konijnen en cavia's samen zetten, en ook ik ben van mening dat ieder beestje toch de meeste behoefte heeft aan een soortgenootje!! zo ook jouw konijn....

dit lijkt me én voor je konijn én voor je cavia geen prettige situatie...

je cavia zal qua grootte altijd het onderspit delven....

je konijn is seksueel gefrustreerd en heeft grote paringdrang... en je cavia word als het ware heel de dag door verkracht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad nog twee meisjes (de dochters van het mannetje, de moeder is helaas overleden).

Zal dat gedrag nooit overgaan?

Is dat puberteit, of zal hij dat altijd blijven doen?

Als hem laten castreren de beste oplossing is, wil ik dat zeker en vast doen, maar kan hij dan echt niet meer bij de cavia blijven? Met drie in een hokje, zal nogal krap worden, en dan zit mijn cavia zo zielig alleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een andere ervaring met een konijn en cavia. Alleen in het begin probeerde mn konijn het wel is, maar mijn cavia(is wel een dame) beet van dr af en moest niks van m hebben, liet dat hem ook wel weten. Vanaf toen waren het dikke maatjes!! Het kan dus ook heel goed gaan! Als t konijn uit zn kooi liep begon de cavia hard te roepen en kwam hij terug zaten ze even tegen elkaar aan en dan mocht hij pas weg, wel even dag zeggen he haha.

Maar ik denk idd dat als hij blijft proberen dat je ze toch uit elkaar moet halen. Het zal de cavia echt geen goed doen continu een veel groter konijn bovenop je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .