Ga naar inhoud

wippend staartje...=?


Freud

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Allereerst: de beste wensen voor 2008!

Nieuw jaar, nieuwe vragen:

Valt me op dat Freud de laatste dagen vaker met zijn staart omhoog wipt. Raar gezicht, dan denk ik steeds dat ie zit te poepen ofzo ("komt er iets uit?"). Wat betekent dit?

Hij is ook erg puberaal bezig de laatste dagen, erg volhardend. En zijn ontlasting stinkt erger dan normaal.

Iemand een diagnose :bunny3:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij pubert hij en heeft hij zin in euhm, naja, er lezen kinderen mee he...

als hij begint te puberen, dan zal hij ook zijn territorium gaan markeren en dan komt er een stof vrij bij het keutelen, waardoor de keutels een erg sterkte geur krijgen...

Verder eet hij toch goed en is hij een blije nijn he? Gedraagt zich niet ziek of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha dat had ik door :)

we laten hem waarschijnlijk wel castreren. punt is dat ik hem niet zo goed meer op durf te pakken (aan zijn nekvel) en dan dus ook niet kan zien hoe het staat met de patronentas daaronder...:) misschien maar eens afspraakje maken met de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaaaaa patronentas :lol: :lol:

Maarreh, niet oppakken aan het nekvel hoor, dat doet pijn... Als je hem aan z'n vel wil oppakken, beter wat lager, aan het rugvel, en dan dadelijk een arm onder hem steken om hem te steunen.

In geval ik de nijnen moet oppakken dan doe ik dat gewoon met een hand onder hun buik en een hand onder hun kont. Lukt prima (als ze willen :unsure:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste paar dagen dat we hem hadden pakten we hem inderdaad gewoon onder de voorpootjes en kont uit de kooi, maar toen mocht hij nog niet loslopen. Nu krijg je hem echt niet meer te pakken, hij spartelt als een debiel voordat hij ook maar 1cm van de grond is. Ben er zelf dus nu beetje schrikachtig van om hem op te pakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een Franse is, zou ik in dat geval zeker al eens langs de DA gaan. Met een beetje geluk zitten de ballen laag genoeg nu en kan je DA hem al castreren. Narcose is vor zo'n groot konijn sowieso geen probleem en normaal zijn de ballen op die leeftijd genoeg gez-akt om ze er uit te halen. Merlot was ook 12 weken en dat is maar een halve Franse... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hem zoiezo goed laten wennen aan het normale oppakken want als je het nu niet doet word het heeeeel lastig als ie over een tijdje groter is..... je kan het ook leuk maken,hem wat geven en dan proberen op te pakken als je maar zorgt dat hij niet schrikt en dus een overwachte beweging maakt...en vooral niet achter hem aan rennen,het is beter om een stuk af te zetten zodat ie niet ver kan rennen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de tips, ik zal gaan oefenen met hem.

Een dezer weken ook naar de dierenarts. Is het denken jullie een probleem als hij met me meegaat in de bus (in z'n vervoersbox)? De busrit is ongeveer 5minuten en dan moet ik eventjes (3 minuten ofzo?) lopen naar de dierenarts. Mijn vriend kan heel moeilijk vrij nemen (voor de auto).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .